بایگانی‌ها

در ستایش یک انسان شریف

در ستایش یک انسان شریف
در ستایش یک انسان شریف

نوروز ۱۴۰۰ در حالی از راه رسید که جای خالی هنرمندان بسیاری پای سفره های هفت سین به چشم می خورد؛ زنده یاد اکبر عالمی یکی از همان هنرمندان است که سال های سال با عشق برای اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم تلاش کرده بود اما دست اجل مهلت بیشتری به وی نداد و او در مهر سال ۹۹ به علت ابتلا به ویروس منحوس کرونا به دیار باقی شتافت. همزمان با سال نو ۲ تن چهره های شناخته شده عالم رسانه، و امید معلم از او برایمان گفت.
به گزارش تسنیم امید معلم صاحب امتیاز و مدیرمسئول مجله «دنیای تصویر» نیز در خصوص زنده یاد اکبر عالمی به سینماپرس گفت: ما در طی این مدت بزرگان زیادی را از دست داده ایم؛ برخی از آن ها ستارگانی بودند که عموم مردم با آن ها آشنا هستند و برخی بزرگانی هستند که در میان عموم مردم چندان شناخته شده نیستند اما تأثیر بسزایی در سینما گذاشتند.

وی ادامه داد: یکی از این بزرگان اثرگذار زنده یاد دکتر اکبر عالمی است که او را از دست دادیم؛ مردی شریف که بسیاری از فعالان سینمایی شاگرد ایشان هستند و برنامه «هنر هفتم» ایشان شاید اولین جرقه برای عاشقان سینما بوده تا وارد این عرصه شوند.

معلم خاطرنشان کرد: زنده یاد اکبر عالمی علاوه بر اینکه منتقد و استاد بزرگی بودند انسان شریفی بودند و این انسان بودن است که در این روزگار اهمیت بسیار بالایی دارد. امروزه انسان بودن، فروتن بودن و… بسیار کمیاب شده اما ایشان انسانی فروتن بودن که رفتارشان زبانزد عام و خاص بوده است.

وی در پایان گفت: امیدوارم در زمان حیات قدر بزرگان مان را بدانیم و آن ها را ارج بنهیم تا بعد از فقدان و درگذشت شان نادم و پشیمان نشویم!