بایگانی‌ها

پرونده یک هیولا

پرونده یک هیولا
پرونده یک هیولا

هالیوود ریپرتر یک پرونده و گزارش طولانی درباره اسکات رودین منتشر کرد که به بدرفتاری شهرت داد. 

بر اساس داستان تیتر یک تاتیانا سیگل در  هالیوود ریپورتر ، تهیه کننده سینما و تئاتر اسکات رودین مرتباً کارمندان خود را مورد آزار و اذیت قرار می داده و  اشیا به سمت کارمندان خود  پرت می کرده . تعدادی از حرکات زننده او براساس گزارش هالیوود ریپورتر عبارتند از:

-خرد کردن یک مانیتور کامپیوتر روی دست یک دستیار که نامش نخواست فاش شود آنقدر شدید بود  که دستیار را به اورژانس بفرستد.

-رودین موافقت می کند یکی دیگر از دستیارانش که به بیماری دیابت نوع یک مبتلاست یک زمان کوتاهی استراحت کند -زمان 30 دقیقه ای با دستور پزشک که بین 5:30 تا 6:00  برنامه ریزی شده است – اما او زیر قرارداد زده و سپس از دستیار می‌خواهد از این زمان استراحت صرف نظر کرده و تندتر کار کند.

-پرتاب یک لپ تاپ از پنجره اتاق کنفرانس به بیرون در حین جلسه با یک کارگزار و سپس به آشپزخانه رفته و دستگاهی را خرد می کند.

 

-پرتاب یک کاسه شیشه ای به سمت یک کارمند، خرد شدن کاسه،این حادثه یکی از کارمندان منابع انسانی رودین را دچار  حمله پنیک می کند که مجبور به آمدن آمبولانس می شود.

-پرتاب یک سیب زمینی پخته به سمت یک دستیار.

-پرتاب یک دستگاه منگنه به سمت دستیاری دیگر.

-پرتاب یک فنجان چای به سوی یک دستیار چنان با شدت بوده که روی دیوار جا می اندازد.

-به دروغ یک کارمند را متهم به دزدی می کند تا فرصت شغلی او در یک کمپانی دیگر از بین برود.

-به خاطر تلافی جویی از استعفای یک کارمند،حذف اعتبار و نقش او در تولیدات کمپانی .

دهه هاست که رفتار پرخاشگرانه اسکات رودین را همه می‌دانند و داستان‌ها درباره‌اش گفته می‌شده، اما همیشه و در پایان ماجرا را رفع و رجوع می‌کردند. سال 2005 نیز وال استریت جورنال مقاله‌ای با عنوان Boss-Zilla بر وزن گودزیلا درباره اسکات رودین منتشر کرد. و همین اتهامات را درباره رودین مطرح شد. 
در مقاله وال استریت جورنال عنوان شده بود که رودین 119 کارمند دارد.

فیلم های رودین که شامل فیلم هیچ جایی برای پیرمردها نیست می شود  که اسکار بهترین فیلم را گرفته ، طی این سال ها 151 نامزدی اسکار و 23 تندیس را کسب کرده است ، در حالی که نمایش‌های او 17 جایزه تونی را برای او به ارمغان آورده اند. شاید این موفقیت ها  توضیح دهد که چرا حرفه او این همه سال دوام شده  ، علیرغم این واقعیت که ، به گفته دستیار سابق اش کارولین روگو ، “همه فقط می دانند که او یک هیولای مطلق است.” سخنگوی رودین از اظهار نظر در مورد  این گزارش خودداری کرده است.

پس از این گزارش تهیه‌کننده‌ی سینما و بنیان‌گذار استودیوی آناپورنا پیکچرز مگان الیسون در شبکه‌های اجتماعی این تهیه‌کننده را به «بدررفتاری، نژادستیزی، و جنسیت‌ستیزی» در محیط کاری متهم کرده است.

الیسون و رودین در فیلم «شهامت واقعی» ساخته برادران کوئن با یکدیگر همکاری کرده بودند. رودین تهیه‌کننده‌ی این پروژه‌ی نامزد اسکار بود.

 

الیسون در صفحه‌ی توییتر خود می‌نویسد: «این مقاله‌ی [هالیوود ریپورتر] تنها گوشه‌ای از بدرفتاری، نژادستیزی، و جنسیت‌ستیزی رودین را آشکار می‌کند. همچون هاروی [واینستین]، افراد زیادی از صحبت در مورد او می‌ترسیدند زیرا او فردی کینه‌جو است و از دروغ گفتن بیمی ندارد.»