بایگانی‌ها

ترافیک فیلم‌های جشنواره کن…

ترافیک فیلم‌های جشنواره کن...
ترافیک فیلم‌های جشنواره کن...

ورایتی گزارش داد که کنفرانس مطبوعاتی معرفی فیلم‌های جشنواره کن با یک هفته تاخیر در روز سوم ژوئن برگزار می‌شود.علت تغییر زمانی تعداد زیاد فیلم‌هایی است که برای حضور در این جشنواره ثبت نام کردند.

شنیده شده که تعداد فیلم‌های بخش مسابقه رسمی امسال بیشتر از سال‌های گذشته خواهد بود. در سال‌های عادی جشنواره جهانی کن ماه مه برگزار می‌شد.  و یکماه  قبل از آغاز جشنواره فهرست فیلم‌های بخش مسابقه را اعلام می‌کردند.

سال گذشته به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا اصلا جشنواره جهانی کن برگزار نشد.جشنواره جهانی فیلم کن امسال روز ششم ژوئیه با فیلم لئو کاراکس که یک فیلم موزیکال رمانتیک به نام «آنت» است، آغاز بکار می‌کند. در این فیلم آدام درایور و ماریون کوتیار مقابل یکدیگر ظاهر شدند. «آنت» نخستین فیلم انگلیسی زبان لئو کاراکس فیلمساز مشهور فرانسه است.

آن چنان که از ظواهر پیدا است ، جشنواره کن امسال کمبود ستاره و فیلمساز مولف نخواهد داشت.تیری فرمو حضور «آنت» و «بندتا» ساخته پل ورهوفن را تایید کرده است.

از فیلم‌هایی که برای جشنواره امسال درنظر گرفته شده است: «روز پرچم»ساخته شان پن (شان پن همراه دخترش دیلان پن و پسرش هاپر پن و جاش برولین نقش آفرینی کرده)،«قدرت سگ» به کارگردانی جین کمپیون.

فیلم جین کمپیون را نت فلیکس خریداری کرده و احتمالا در بخش خارج از مسابقه در جشنواره حضور خواهد داشت.اصغر فرهادی با قهرمان،ژاک ادویار با  پاریس منطقه 13،سه طبقه به کارگردانی نانی مورتی از دیگر مدعیان بخش رقابتی اصلی هستند.

 

اسپایک لی ریاست داوران بخش اصلی را برعهده  دارد.

عکس: حضور عوامل فیلم روزی روزگاری هالیوود به کارگردانی کوئنتین تارانتینو روی  فرش قرمز جشنواره کن سال 2019