بایگانی‌ها

بقا به شرط تغییر سیاست

بقا به شرط تغییر سیاست
بقا به شرط تغییر سیاست

کمپانی دیزنی الگوی خود را تغییر داده و تمرکزش را روی سامانه پخش آنلاین خود گذاشته است.و سیاست کمپانی روی سامانه پخش دیزنی آنلاین همانند نت‌فلیکس و آمازون است.

با توجه به اینکه همه گیری ویروس کرونا در جهان فروکش نکرده، کمپانی دیزنی کماکان با زیان مالی روبرو است(بخصوص درباره پارک های تفرحی دیزنی).بنابراین کمپانی تصمیم گرفته که برخی از فیلم هایش را اکران آنلاین کند.

باب چاپک مدیرعامل کمپانی به سهام داران اعلام کرده که دلایلی برای خوش بینی وجود دارد و آنها ظرف سه ماه (تا ماه آوریل) 15.61میلیارد دلار درآمد داشته اند که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته 13درصد کمتر است.سامانه پخش آنلاین کمپانی دیزنی به نام دیزنی پلاس توانسته در دوازده ماه گذشته مشترکان خود را دوبرابر کند و در حال حاضر 103.6 میلیون مشترک دارد.

در سامانه پخش آنلاین دیزنی پلاس سریال‌های ابرقهرمانی مانند وانداویژن، مندلورین و فیلم ابرقهرمانی فالکون و سرباز زمستان باعث بالا رفتن آمار مشترکان این سامانه شد.

البته آمار مشترکان شبکه آنلاین دیزنی پلاس از پیش بینی کارشناسان کمتر است که 109 میلیون نفر را پیش بینی کرده بودند.

کریستیانا مکارتی یکی از کارشناسان اقتصادی می گوید که آمار مشترکان در دوماه اول سال پایین آمد چون در این سامانه هیچ فیلم یا پروژه مهمی پخش نشد.

موفقیت دیزنی پلاس باعث شد تا پروژه های جدیدتری به این سامانه اضافه شود.مانند «کروئلا»با بازی اما استون،«بیوه سیاه» با بازی اسکارلت جوهانسون.این دو پروژه اکران آنلاین و در سالن سینما خواهند داشت.

فیلم گشت و گذار در جنگل با بازی راک و امیلی بلانت از آخرین پروژه هایی است که بصورت آنلاین پخش می شود. فیلم های شانگ-چی و افسانه ده حلقه در سالن های سینما 45 روز در ماه سپتامبر اکران می‌شوند .

در یکسال گذشته تمرکز کمپانی دیزنی در ا کران آنلاین و پخش تولیداتش در سامانه خود شبیه روند کاری سامانه هایی مانند نتفلیکس و آمازون بوده.