بایگانی‌ها

درخواست تام هنکس از مسوولان کتاب‌های تاریخی

خداحافظی تام هنکس با توئیتر
خداحافظی تام هنکس با توئیتر

تام هنکس در مقاله‌ای که برای نیویورک تایمز نوشت درخواست کرد از مسوولان که «برنامه شست شوی مغزی دربرنامه های درسی» را تمام کنند.

 به گزارش هالیوود رپیورتر او در این مقاله از مسوولان خواست تا حقیقت قتل عام نژادی تولسا در سال 1921 را در مدرسه‌ها به دانش آموزان آموزش بدهند. هنكس كه خود را “یك مورخ غیر متخصص” می خواند كه در دبیرستان و کالج در اوكلند ، كالیفرنیا تاریخ می آموخت ، خاطرنشان می سازد كه در دوران تحصیلات ش درباره اعلامیه رها سازی ، قهرمانی كو كلوكس كلان و روزا پارك آموخته بود ، اما این تحصیلات شامل مواردی مانند قتل عام تولسا نمی‌شد.

 هنکس می‌نویسد:«من هرگز صفحه ای از کتاب تاریخ مدرسه را نخوانده ام که چگونه ، در سال 1921 ، گروهی از سفیدپوستان محلی به نام” بلک وال استریت “را سوزاندند ، حدود 300 نفر از شهروندان سیاهپوست را کشتند و هزاران سیاهپوست آمریکایی را که در تولس زندگی می کردند آواره کردند .» این بازیگر متذکر می شود که این تجربه معمولی است ، زیرا تاریخ “بیشتر توسط سفیدپوستان در مورد سفیدپوستان مانند من نوشته شده است ، در حالی که تاریخ سیاه پوستان – از جمله وحشت تولسا – اغلب کنار نادیده گرفته شده است. 

 

هنکس تأکید می کند که حقیقت در مورد تولسا ، و خشونت علیه سیاهپوستان آمریکایی توسط سفیدپوستان آمریکایی ، “به طور سیستماتیک نادیده گرفته می شود ، شاید به این دلیل که این یک درس بسیار صادقانه ، بسیار دردناک برای دانشجویان و دانش آموزان جوان سفیدپوست تلقی می‌شود. هنکس از خوانندگان می خواهد که در نظر بگیرند که اگر قتل عام تولسا از همان کلاس پنجم به دانش آموزان آموزش داده شود ، چقدر ممکن است دیدگاه فردی متفاوت شود. هنکس در ادامه می نویسد “امروز ، این حذف را غم انگیز می دانم ، فرصتی که از دست رفته است ، لحظه ای قابل یادگیری که به هدر رفته است.»