بایگانی‌ها

تیری فرمو:نت‌فلیکس دعوت کن را نپذیرفت!

ستایش جویس کارول اوتس از «بلوند»
ستایش جویس کارول اوتس از «بلوند»

تیری فرمو به ددلاین گفت که از کمپانی نت‌فلیکس دعوت شده تا فیلم‌های «بلوند» ساخته اندرو دومینیک و «قدرت سگ» ساخته جین کمپیون را در هفتاد و چهارمین دوره جشنواره در بخش خارج از مسابقه به نمایش درآورند اما مدیران این کمپانی مخالفت کردند.

.
بعضی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که نت‌فلیکس امسال با جشنواره آشتی کرده و بازگردد اما هیچ عنوانی از تولیدات نت‌فلیکس در فهرست جشنواره جهانی کن امسال نیست.

فرمو می‌گوید:‌ « دست خدا به کارگردانی پائولو سورنتینو آماده نشده فیلم جین کمپیون و اندرو دومینیک می‌توانست آماده شود – فیلم دومینیک را دیدم زیباست و دعوت کردم که در بخش خارج از مسابقه اکران شوند. نت‌فلیکس نمی‌خواهد به جشنواره کن بیاید، اما از آن‌ها دعوت کردم. مساله این نیست که فیلم‌های نت‌فلیکس را نمی‌پذیریم، نت‌فلیکس است که نمی‌خواهد یا نمی‌تواند. آنها می‌خواهند در بخش مسابقه باشند اما فیلم‌هایی که در این بخش رقابت می‌کنند باید در سالن‌های سینمای فرانسه اکران شوند.»

براساس قانونی که جشنواره کن در سال 2017 وضع کرد فیلم‌های بخش مسابقه باید در سالن‌های سینمای فرانسه به نمایش درآیند و سه سال در سامانه های پخش آنلاین پخش اینترننتی نشوند.