بایگانی‌ها

«گاو خشمگین» فیلم خودکشی بود!

«گاو خشمگین» فیلم خودکشی بود!
«گاو خشمگین» فیلم خودکشی بود!

جشنواره ترابیکا دیشب به کار خود پایان داد اما روز یکشنبه در یک نشست مجازی،یک مصاحبه ویدیویی جذاب (که از پیش ضبط شده بود) میان رابرت دنیرو، مارتین اسکورسیزی و لئوناردو دی کاپریو (در مقام مجری نشست و مصاحبه گر)در جشنواره پخش شد و سپس فیلم «گاو خشمگین» در یک نمایش روباز در بتری پارک شهر نیویورک به نمایش عمومی درآمد.
«گاو خشمگین» نامزد هشت جایزه اسکار و برنده دو جایزه اسکار(بهترین تدوین و بهترین بازیگر مرد نقش نخست برای رابرت دنیرو) است. این فیلم در میان 100 فیلم برتر سینمای آمریکا که موسسه فیلم آمریکا منتشر کرده در رتبه بیست و چهارم قرار دارد.«گاو خشمگین» داستان مشتزنی به نام جیک لاموتا است. جو پشی و کری موریارتی به عنوان بازیگران نقش مکمل در کنار رابرت دنیرو در این فیلم نقش آفرینی کرده اند.
.
مارتین اسکورسیزی در این گفت وگوی مجازی عنوان کرد که حاضر بود پس از «گاو خشمگین» رینگ فیلمسازی را ترک کند.
.
دی کاپریو در این مصاحبه گفت:« گاو خشمگین یک شاهکار سینمایی واقعی است که قرن‌ها می‌تواند تازه بماند. متشکرم که آن را ساختید و باعث الهام بخشیدن به بسیاری از بازیگران و فیلمسازان برای نسل ها ، از جمله من شدید. (الف) آیا می‌دانید این فیلم و عملکرد چقدر عالی است؟ و (ب) ساخت این فیلم با همدیگر چه احساسی داشت؟ »
.
دنیرو با خنده گفت: “خوب ، من احساس خوبی دارم. چیزی که همیشه احساس می کردم این است که ما نمی‌دانستیم چقدر گاو خشمگین خوب خواهد بود اما می‌دانستیم که این یک فیلم خاص خواهد بود. مهم نیست که چه چیزی باشد ، این فیلم ویژه خواهد بود … زیرا هر چه داشتیم در فیلم گذاشتیم.»

.

دنیرو گفت: بنا به دلایلی ، این کتاب ادبی شاهکاری نبود ، اما ویژگی آن ، حس همدلی فراوانی بود که ایجاد می کرد. بنابراین من به مارتی گفتم:” کتاب را بخوان ، در کتاب چیزی وجود دارد. جیک (مقام خود) را از دست می دهد و وزن بیشتری پیدا می‌کند و از این نظر از هم می‌پاشد. از نظر فیزیکی بسیار نمایشی است. شاید بتوانم برای به دست آوردن این وزن وقت بگذارم ، ببینم تا کجا می توانیم با این وزن پیش برویم. »

اسکورسیزی ، 78 ساله ، که برای اولین بار در سال 1973 در “خیابان های پایین شهر” با دنیرو همکاری کرد ، گفت که در ابتدا ، ” تحت تأثیر کتاب قرار نگرفت.” او که از کودکی به دلیل آسم شدید هرگز ورزش نکرده ، بوکس را “بسیار کسل کننده” می‌دانست. اما پس از بستری شدن در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر در سال 1978 ، به قول خودش “تمام دنیای من به نوع فیلم هایی که می خواستم بسازم تغییر کرد.”
اسکورسیزی درباره آن دوره پس از ساخت “راننده تاکسی” ( 1976 ) “آن را” نقطه بسیار پست در زندگی من “می نامد ، اسکورسیزی توضیح داد:” به نوعی من خودم را گم کردم. فقط سقوط کردم. ” از این نظر ، اسکورسیزی می تواند تا حدودی با لاموتا به عنوان یک شخصیت و مبارزاتش ارتباط برقرار کند و با ساخت فیلم موافقت کرد.
اسکورسیزی گفت: “من آن را طوری ساختم که انگار تقریباً پایان زندگی من است: تمام شد. فیلم خودکشی.برایم مهم نبود که فیلم دیگری بسازم. حدس می زنم یک سال بعد (” سلطان کمدی “1982) را ساختم ، اما به نوعی ، این فیلم من را از بین برد. و منظورم این است که تمام سبک فیلم سازی ام را . من باید همه چیز را از اول شروع کنم ، من باید دوباره یاد می گرفتم. هر روز سر صحنه اینگونه بود: “این آخرین بار است. دنبال آن برو.”
این فیلم به هیچ وجه تصویری چاپلوسانه از لاموتا نیست ، شخصی که جوشی ، پارانویا و بددهن به تصویر کشیده شده است. اما دنیرو می گوید بوکسور سابق که در سال 2017 درگذشت ، از این پروژه حمایت می کرد و مرتباً سر صحنه می آمد.
دنیرو گفت: «در پایان ، جیک از ساخت فیلم خوشحال بود. این تفسیر مارتی و من است (از زندگی او). در یک لحظه ، شما باید از آن استفاده کنید و آن را متعلق به خودتان کنید. جیک بسیار قدرشناس ، خوشحال بود ، و اینکه آیا بعضی چیزها دقیق هستند یا نه ، این همان چیزی است که ما به داستان آوردیم.»