بایگانی‌ها

دعوای تارانتینو با واینستین

دعوای تارانتینو با واینستین
دعوای تارانتینو با واینستین

تارانتینو به بونگ جون هو ، هایائو میازاکی و فیلمسازان دیگر ی پیوست که با واینستین برای نسخه نهایی فیلم‌شان کشمکش داشتند.

کوئنتین تارانتینو در برنامه این هفته “جو روگن” فاش کرد که رابطه کاری او با هاروی واینستین شروع سختی داشت ، زمانی که میراماکس توزیع کننده اولین فیلم او «سگهای انباری» شد. واینستین می‌خواهد صحنه شکنجه فیلم را حذف کند ، و تارانتینو می‌پذیرد که همیشه در هنگام نمایش فیلم در جشنواره خیلی ها بخاطر این صحنه سالن را ترک می کنند.
صحنه مورد بحث جایی است که آقای بلوند (مایکل مادسن) یک مأمور پلیس (کارک بالتز) را با کوبیدن صورت او و بریدن گوش او شکنجه می کند ، و این معروف ترین صحنه فیلم است.

تارانتینو می‌گوید:”استدلال هاروی این بود ، … ببین کوئنتین ، این فیلمی است که هرکسی می تواند تماشا کند. اما با آن صحنه شکنجه ، شما زنان را منزجر خواهید کرد. آنها نمی خواهند همچین سکانسی ببینند بنابراین شما به معنای واقعی کلمه فیلم خود را در یک جعبه کوچک قرار می دهید. اما بدون این صحنه ، همه می توانند این فیلم را ببینند و همه از آن لذت می برند. “و [در رد خواسته های واینستین] ، در واقع جایی بود که به خودم تبدیل شدم ، زیرا هاروی عادت داشت که در این نوع بحث ها برنده شود.”

واینستین در هالیوود بدنام به اجبار کارگردانانش به تدوین مشهور بود و لقب “هاروی دست‌قیچی” را در طول سالها بدست آورده بود. تارانتینو حاضر نشد واینستین صحنه شکنجه را حذف کند ، و او با یادآوری به هاروی که این فیلم قبلاً در جشنواره ها اکران شده و این صحنه سرو صدا ایجاد کرده ، برنده بحث شد. تارانتینو به هاروی گفت اگر صحنه شکنجه ناگهان حذف شود، سوالات بیشتری را به وجود می آورد.”

بونگ جون هو در سال 2019 فاش کرد که تدوین “Snowpiercer” پس از اینکه واینستین می خواست 25 دقیقه از فیلم را حذف کند، بحث برانگیز شده است. واینستین صحنه ای را می‌خواست حذف کند که در آن نگهبان قطار دل و روده ماهی را به منظور ترساندن گروهی از شورشیان بیرون می ریزد.، جهنم شد. این سکانس مورد علاقه ویژه بونگ و فیلمبردارش هونگ کیونگ -پایو بود.

بونگ جو هو می گوید:«هاروی از آن سکانس متنفر بود. هاروی گفت چرا ماهی؟ ما به عمل نیاز داریم! .من در آن لحظه سردرد گرفتم: چه کار کنم؟ بنابراین ناگهان ، گفتم ، “هاروی ، این سکانس برای من ارزش دارد. مساله شخصی است. پدرم ماهیگیر بود. من این سکانس را به پدرم تقدیم می کنم. “این یک دروغ لعنتی بود. پدرم ماهیگیر نبود.