بایگانی‌ها

پرفروش‌ترین سینماهای ایران کدام اند؟

پرفروش‌ترین سینماهای ایران کدام اند؟
پرفروش‌ترین سینماهای ایران کدام اند؟

به نقل از ماهنامه دنیای تصویر شماره 268

اینکه پردیس سینمایی کوروش به تنهایی حدود یک پنجم فروش سینمای ایران تا امروز را تامین کرده نشان دهده تاثیر ساخته شدن مجموعه‌های سینمایی مدرن در افزایش فروش و تماشاگران سینمای ایران است . پردیس کوروش در منطقه ای ساخته شد که تا چند سال قبل هیچ سالن سینمایی نداشت و اکنون این پردیس بار اصلی جذب مخاطب سینمای ایران را به دوش می کشد. اتفاقی قابل تحلیل که نشان دهنده پتانسیل نهفته جذب تماشاگر سینمای ایران است که تنها با سالن سازی در اقتصاد سینما موثر واقع می‌شود.

در رتبه دوم سالن‌های پرفروش پردیس آزادی قرار دارد. سینمایی که تا قبل از تاسیس پردیس کوروش رتبه اول این جدول را در اختیار داشت. هر چند تحریم «لانتوری» توسط حوزه هنری و اکران محدود «فروشنده» اگر نبود فروش سینما آزادی بالاتر از این رقم می‌شد. سومین سالن پرفروش هم یک پردیس تازه تاسیس به نام هویزه است که بار اصلی فروش شهر مشهد را به دوش می‌کشد. پردیس ملت و پردیس زندگی چهارمین و پنجمین سینماهای پرفروش امسال هستند تا از پنج سینمای پرفروش کشور چهار سالن در تهران باشد و هر پنج سالن جزو پردیس‌ها باشند پردیس‌هایی که روی هم حدود نیمی از فروش امسال سینمای ایران را تامین کرده اند.

رتبه ششم جدول متعلق به سینما فرهنگ است که با مخاطبان ثابتش همچنان پرمخاطب مانده و حتی تاسیس چندین پردیس مدرن هم این سینما را از جمع سینماهای پرفروش کشور خارج نکرده تا سینما فرهنگ نماینده سالن‌های قدیمی تر در جمع سینماهای پرفروش کشور باشد. سینما ماندانا در شرق تهران در رتبه هفتم جدول قرار دارد. سینمایی که هر چند امکانات پردیس های مدرن را در اختیار ندارد اما جذب مخاطبش نشان دهنده پتانسیل بالای فروش شرق تهران است. منطقه ای که با رشد سالن‌سازی می‌تواند  مخاطبان زیادی برای سینمای ایران به همراه داشته باشد. سینما جوان در رتبه هشتم جدول قرار دارد و رتبه نهم متعلق به پردیس چارسو است. پردیسی که در خیابان جمهوری و در قلب بازارهای موبایل تاسیس شد و توانست سینمادوستان زیادی را جذب کند و به سرعت به جمع ده سینمای پرفروش کشور برسد. دهمین سالن پرفروش اما سینما ساویز کرج است که دومین سالن خارج از تهران در جمع ده سالن پرفروش است. دیگر سینماهای کرج همچون پرشین مهرشهر هم جزو سالن های پرفروش کشور در سال جاری هستند.

tabale