بایگانی‌ها

جهان اخلاقی پیچیده در اقتباس سینمایی از بازی معروف

جهان اخلاقی پیچیده در اقتباس سینمایی از بازی معروف
جهان اخلاقی پیچیده در اقتباس سینمایی از بازی معروف

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار فیلم اساسینز کرید با فرقه قاتلین (کیش یک قاتل) به سینماها خواهد آمد. اقتباس از بازی کامپیوتری مهم دهه گذشته که استانداردهای قصه‌گویی مدرن را تغییر داده و حالا طرفداران بازی منتظر اند تا ببینند که روایت داستان پیچیده بازی در دنیای سینما چه سرنوشتی پیدا می‌کند. مایکل فسبندر ستاره فیلم اخیرا با مجله امپایر درباره «اساسینز کرید» گفتگو کرده:

«اینجا جهان اخلاقی به شدت پیچیده است و دیگر مانند جنگ ستارگان نبرد نور با ظلمت را شاهد نیستیم. هر دو جناح داستان، چه قاتلین و معبدیون، در بعضی نقاط قطعا ریاکار اند و مرز مشخصی میان شخصیت‌های خوب و بد وجود ندارد. فکر می‌کنم این از حد معمول تماشاگر را بیشتر درگیر خواهد کرد.

در بازی، قاتلین به‌عنوان طرف خوب داستان تصویر شده و مخاطب هم در ذهنش بیشتر با آنها همزادپنداری می‌‌کند. با این وجود آنها به بهانه آرمان‌خواهی و برای صلاح نوع بشر مجبور می‌شوند که برای مبارزه با دولت‌ها و رژیم‌های مختلف تا عمق کشتار، غارت و خشونت پیش بروند. همین می‌تواند نقطه‌ای باشد برای لغزش و سقوط.  تعداد زیادی هم در این دام گرفتار شده اند؛ وقتی برای نابودی دشمنانی که خود را وقف مبارزه با آنها کرده اند، به اندازه همان دشمنان فاسد و آلوده می‌شوند. »

«اساسینز کرید» سه هفته دیگر در سینماهای جهان به نمایش در خواهد. در این فیلم که توسط جاستین کروزل کارگردانی شده، علاوه بر فسبندر ستارگان دیگری چون ماریون کوتیار و جرمی آيرنز هم حضور دارند. داستان درباره‌ی شرکت مرموزی است که با استفاده از یک تکنولوژی پیشرفته و انقلابی خاطرات انتقال یافته توسط ژن‌های اجداد انسان‌ها را بازیابی می‌کند. قهرمان بازی داستان توسط این شرکت خاطرات یکی از اجدادش در اسپانیای قرون وسطی را تجربه می‌کند و در نقش عضو یک سازمان سری به نام قاتلین فرو می‌رود…

تریلر نهایی این فیلم جذاب را در دنیای تصویر آنلاین تماشا کنید.