بایگانی‌ها

اقدام تاریخ‌ساز یک دختر نوجوان

اقدام تاریخ‌ساز یک دختر نوجوان
اقدام تاریخ‌ساز یک دختر نوجوان

در شرایطی که بعد از انتخاب دانلد ترامپ به مقام ریاست جمهوری آمریکا نگرانی‌های زیادی پیرامون وضعیت مسلمانان در این کشور وجود دارد، اقدام یک دختر نوجوان سومالیایی‌الاصل تاریخ‌ساز شده و توجه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را جلب کرده است.

حلیمه 19 ساله هنگام شرکت در مسابقات دختر شایسته در ایالت مینسوتا در تمام مراحل با حجاب کامل روی صحنه حاضر شد و به شدت از سوی تماشاگران تشویق شد. اگرچه حلیمه از راهیابی به مرحله بعد مسابقه جا ماند، اقدام او از سوی رسانه‌ها شجاعانه و غرورآمیز برای اقلیت‌های مسلمان توصیف شده است.

این دختر مسلمان که در کالج سنت کلود تحصیل می‌کند، در کمپ پناهجویان کنیا متولد شده و در کودکی همراه خانواده‌اش به مینسوتا مهاجرت کرده است.

حلیمه حتی در بخش مربوط به لباس شنا هم مایوی پوشیده و اسلامی ظاهر شد، پوششی که ممنوعیت آن در بعضی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه با واکنش‌های تندی را از سوی مردم و طرفداران آزادی‌های فردی به همراه داشت.

این دختر مسلمان درباره‌ی اقدامش گفته که «شعار اصلی این مسابقات چیزی فراتر از زیبایی ظاهری و توجه به زیبایی درون و اعتماد به نفس است. پس حجابم را مانعی را برای شرکت در مسابقه نمی‌بینم.»