بایگانی‌ها

کاراکس:برای «آنت» واکین فینیکس را می‌خواستم

ماریون کوتیار:جنبش می‌تو انقلاب واقعی بود!
ماریون کوتیار:جنبش می‌تو انقلاب واقعی بود!

لئوس کاراکس، کارگردان فرانسوی برنده جایزه بهترین کارگردانی برای «آنت» در جشنواره کن در مصاحبه با ایندی‌وایر گفته بود که واکین فینیکس را برای نقش اول فیلم می‌خواست.
آدام درایور علاوه بر اینکه بازیگر نقش اصلی «آنت» است، تهیه کننده پروژه نیز بود. زمانی که سال ۲۰۱۲ برادران اسپارکس ایده‌ی فیلم را با کاراکس مطرح کردند او واکین فینیکس را برای نقش اصلی می‌خواست.
کاراکس می‌گوید:«من دوست ندارم با فیلمنامه‌ای در دست به ملاقات بازیگران بروم.فقط می‌خواهم ببینم که ایده فیلم را دوست دارند. اما واکین فینیکس برای ملاقات حضوری بسیار خجالتی بود.»

سپس کاراکس در سریال «دختران» محصول شبکه اچ بی او آدام درایور را دید و با او تماس گرفت.آنها با هم روی نقش کار کردند و درایور درگیر بازی در «جنگ ستارگان:نیرو برمی‌خیزد» شد. که چند سالی برنامه کاری درایور را پر کرد. کاراکس درباره درایور می‌گوید:« او پسر بسیار نازنینی بود.» شهرت روبه افزایش آدام درایور سرمایه گذاران جدیدی را برای فیلم فراهم کرد(آمازون، آرته فرانسه و…).
کاراکس می گوید:«شهرت او هم کمک کننده بود و هم نبود. باعث به تولید رسیدن آنت شد اما باید با برنامه کاری آدام درایور هماهنگ می شدیم که آسان نبود.»
.
کاراکس درگذشته با بسیاری از بازیگران آمریکایی ملاقات داشت زمانی قرار بود شارون استون بازیگر «عاشقان روی پل/عشاق پن ناف» و مارتین اسکورسیزی تهیه کننده باشد.اما همچین اتفاقی نیافتد.از نظر کاراکس انتخاب بازیگر فرآیند وحشتناکی است.
.
صنعت سینما مدام در حال تغییر است.کاراکس می‌گوید که سینما مال پرده بزرگ است. قرار است «آنت» به واسطه سامانه آمازون پرایم به مخاطب گسترده ای دست پیدا کند و سپس در آمریکا در سالن های نمایش اکران گسترده داشته باشد. که بزرگترین اکران فیلمی از کاراکس در آمریکا خواهد بود. اما کاراکس به پیدایش پلتفورم ها نگاه امیدوارکننده ندارد.
«من سامانه های آنلاین را دوست ندارم.پلتفرم ها و بیماری کووید برای من یکسان هستند. آنها می خواهند شما را در خانه نگه دارند. »
با این وجود ، او توانست با حمایت یکی از همین سامانه ها فیلم خود را تولید کند. او می گوید: “وقتی فیلمی گران قیمت می سازید ، روح خود را می فروشید.” “وقتی این کار را انجام می دهید ، چنین احساسی ندارد ، اما وقتی کارتان تمام شد …”