بایگانی‌ها

ستاره‌ای که به حق خود نرسید

ستاره‌ای که به حق خود نرسید
ستاره‌ای که به حق خود نرسید

روز ششم ماه مه در جشنواره تی سی ام کلاسیکس و شبکه اچ بی او مکس فیلم «بولیت/Bullitt»ساخته پیتر یتس پخش شد . فیلمی با بازی استیو مک‌کئوئین ، جکلین بیسیت که اقتباسی از کتاب شاهد بی‌صدا نوشته رابرت ال. فیشر است. استیو مک کوئین نقش یک افسر پلیس متعهد را دارد که در مورد قتل یک شاهد کلیدی تحقیق می کند. بیسیت همبازی او است و نقش کتی را به تصویر می کشد. سال 1974 استیو مک کوئین یکی از گران‌ترین ستارگان هالیوود بود.او در سال 1980 به دلیل ابتلا به سرطان تحت عمل جراحی قرار گرفت اما پس از عمل به دلیل ایست قلبی درگذشت. در حاشیه جشنواره با جکلین بیسیت گفتگویی انجام شد که در ادامه می‌خوانید. 

درباره تماشاگرانی که اولین بار فیلم «بولیت» را دیدند، جکلین بیسیت می‌گوید:« ممکن است استیو مک کوئین را قبل از هر چیز کشف کنند. او مدتهاست که درگذشته. من نمی دانم … آیا جوانان می دانند او کیست؟ نمی دانم طرفداران او چه نوع طرفداری اند.» بیسیت درباره میراثی که استیو مک‌کوئین بجا گذاشت چنین توضیح می‌دهد:« وقتی استیو فوت کرد ، احساس کردم او توجهی را باید از مردم می گرفت که نگرفت. به خاطر دارم به این فکر فرو رفتم که مقالات زیادی در مورد استیو وجود ندارد ، زیرا به نظر من او یک ستاره بسیار بزرگ بود. او یک ستاره بسیار خوب بود ، اما من احساس کردم که مدت زیادی طول کشید تا مردم به او نزدیک شوند. سپس دوره ای وجود داشت که به نظر می رسید آنها از تصویر استیو برای موارد مختلف استفاده می کردند ، و من فکر کردم ، اوه عالی است ، به او دارد کمی توجه می شود. استیو فراموش نمی شود ، اما یک دقیقه همان لحظه فکر کردم در مقایسه با برخی از بازیگران فقید ، او پس از مرگ به عنوان ستاره سینما هم حق خود را دریافت نمی‌کند.»

 بیسیت عقیده دارد که نقش کتی در فیلم نقش مهمی نیست او می گوید که اگر شخصیت کتی در «بولیت» نبود، اتفاق خاصی در روند داستان پیش نمی‌آمد. بیسیت می‌گوید:« داستان مردانه است … من فکر می‌کردم که شخصیت کتی نقشی معتبر است. من از بازی در نقش بسیار هیجان زده شدم و مردم با تمسخر گفتند: “اوه ، این که نقش همراه زندگی است. فکر کردم: “چقدر بی ادب! پس اگر نقش همراه زندگی باشد چه می‌شود مگر؟ بعضی اوقات زنان نقش همراه زندگی را دارند ، گاهی اوقات آنها نقش مهمی در زندگی مردانی که با آنها هستند ،ندارند. همیشه با من خوب رفتار می شد و من واقعاً نمی دانم چه چیزی می توانستیم به آن نقش اضافه کنیم زیرا داستان در مورد استیو بود. این شخصیت او و داستان پلیس بود. »

بیسیت می گوید که اگر امروزه بولیت ساخته می‌شد،گفتمان بیشتری درباره پررنگ تر بودن نقش کتی به وجود می آمد.بولیت فیلمی مردانه  و استیو مکوئین نقش اصلی است. تماشاگر باید داستان او را روی پرده تماشا کند.اما من می خواستم بیشتر درباره شخصیت کتی بدانم.که کار او چیست و ….»

 

علی رغم کوتاهی نقش کتی، اما حضور بیسیت در این فیلم تاثیر بسزایی در کارنامه کاری او پیدا کرد.