بایگانی‌ها

خشونت در مکزیک

خشونت در مکزیک
خشونت در مکزیک

خشونت در مکزیک یکی از موضوعات غالب کنفرانس مطبوعاتی «غروب/Sundown» به کارگردانی میشل فرانکو در ونیز بود که کارگردان و بازیگران فیلم تیم راث ، شارلوت گینسبورگ در کنفرانس حضور داشتند.

تیم راث و گینسبورگ در شهر تفریحی به ظاهر آرام آکاپولکو نقش اعضای یک خانواده ثروتمند انگلیسی را بازی می کنند که تعطیلات آنها در آنجا با یک مرگ تمام می شود و بحران هستی گرایانه به وجود می آید. یازوا لاریوس نقش بومی شهر آکاپولکو را بازی می کند که کلید روایت است.

لاریوس می گوید:«ما هر روز در مکزیک مشکل بزرگی با خشونت داریم.»

فرانکو از به تصویر کشیدن خشونت در فیلم هایش ابایی ندارد ، از جمله در فیلم قبلی خود “نظم جدید” ، که برنده شیر نقره ای و جایزه Leoncino d’Oro Agiscuola در جشنواره فیلم ونیز 2020 شد. خشونت در “غروب” نسبتاً ملایم است و به شوک های کوتاه و شدید محدود می‌شود.

فرانکو در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «من فکر می کنم مکزیکی ها یا هر فرد دیگری در جهان نباید خشونت را به عنوان یک امر عادی بپذیرند ، اما در مکزیک آنقدر خشونت داریم که این خطر احساس می‌شود. بنابراین سینما راه خوبی برای ادامه تحلیل و عدم پذیرش خشونت است. و در این فیلم هرگز خشونت پر زرق و برق نیست – که احمقانه خواهد بود – اما ما خشونت پرزرق و برق را همیشه در فیلم‌ها مشاهده می‌کنیم. »

فرانکو همچنین گفت که این فیلم دارای سایه هایی از رمان آلبر کامو «غریبه”»(1942) است ، اما او معمولا این حرف ها را برای پرمدعا بودن ، بیان نمی‌کند.»

رابطه راث و فرانکو به سال 2012 برمی گردد ، زمانی که راث به عنوان رئیس هیئت داوران بخش نوعی نگاه جشنواره کن فعالیت می‌کرد ، طرفدار فیلم “بعد از لوسیا” ساخته فرانکو بود که برنده جایزه شد.
فرانکو سپس راث را در فیلم “مزمن” (2015) کارگردانی کرد که برنده بهترین فیلمنامه در جشنواره کن شد.
راث در مورد تجربه فیلمبرداری در آکاپولکو گفت که اگرچه فرانکو در این باره به او گوشزد کرده بود اما به قول راث ، ” شما را برای احساساتی شدن آماده نمی کند وقتی ‌که اولین بار به آکاپولکو قدم می گذارید ، نه اینکه فقط شهر را ببینید. بلکه وارد آن انرژی پر جنب و جوش می شوید که ما شش هفته در آنجا گذراندیم. »

فرانکو گفت راث در ساخت عناصر مهمی در داستان مشارکت داشته و گینسبورگ شخصیت خودش را خلق کرده است.