بایگانی‌ها

اولین فیلم سینمایی به صورت پخش مستقیم!

اولین فیلم سینمایی به صورت پخش مستقیم!
اولین فیلم سینمایی به صورت پخش مستقیم!

راه‌های زیادی برای تجربه یک فیلم سینمایی دارید، رفتن به سالن سینما و تماشای فیلم در پرده بزرگ، یا صبر و تماشای نسخه‌ی دی‌وی‌دی یا بلوری آن،حتی امکان تماشا در تبلت و تلفن هوشمندتان هم وجود دارد. با این حال وودی هارلسون برای اولین‌بار و به روشی نامعقول فیلمش را در اختیارتان می‌گذارد. کاملاً زنده!

مردی که تابسان آینده در فیلم « نبرد سیاره میمون‌ها» به مقابله با ارتشی از میمون‌ها می‌رود، ابتدای سال 2017 به کارگردانی «گمشده در لندن» اولین فیلم زنده جهان می‌پردازد. فیلمی که همزمان با فیلم‌برداری، به صورت زنده در سینماها پخش می‌شود. شاید در نگاه اول این کار چیزی جز یک پخش زنده نباشد، که همیشه هم انجام می‌شود، اما این ماجرا بسیار متفاوت است!

تیزر فیلم هیچ گونه اطلاعات خاصی از فیلم را افشا نمی‌کند، تنها مشخص کرده که اوون ویلسون و ویلی نلسون از عوامل این فیلم هستند. وودی هارلسون، کارگردان و نویسنده فیلم در صحبت کوتاه خود با اینترتینمت ویکلی گفته است که داستان فیلم مرتبط با تجربه شخصی وی از شبی در لندن می‌باشد، که سرنوشتش از شکاندن یک زیرسیگاری در تاکسی، به گذراندن یک شب در بازداشت پلیس می‌رسد! تجربه‌ای که هارلسون از آن به عنوان « کمدی خودشناسی» یاد می‌کند.

اما چیزی که پروژه هارلسون را از یک اجرای زنده‌ی ساده متمایز می‌کند این است که این فیلم به یک صحنه محدود نمی‌شود، طبق ادعای هارسون فیلم دارای 14 لوکیشن مختلف و 30 بازیگر است که به صورت پیوسته و در حدود 100 دقیقه، تنها با یک دوربین ضبط و به صورت همزمان پخش می‌شود.

استفاده از چندین دوربین در لوکیشن‌های مورد نظر شاید معقولانه‌تر باشد، اما ایده استفاده از تنها یک دوربین، احساس هیجان و چالش بیشتری ایجاد می‌کند. کار فیلم‌برداری با کمک نایجل ویلوبی انجام می‌شود، که هارلسون بعد از دیدن فیلم خواهران مگدالن و دو سریال دانتون ابی و قصه عامه‌پسند شیفته کار او شده‌، در واقع خود ویلوبی با اصرار زیاد هارلسون را مجاب به استفاده از یک دوربین در تمام طول فیلم کرده‌است!

اگر وودی هارلسون موفق به انجام پروژه جاه‌طلبانه‌اش شود، می‌توانید 19 ژانویه به تماشای آن بنشینید. هارلسون در ویدیویی که از خود منتشر کرده، گفته است اگر در پروژه خود شکست بخورد،در حضور همه خودش را از بالای پل واترلو به داخل رود تایمز می‌اندازد!