بایگانی‌ها

فیلمسازان جوان در جشنواره فجر

فیلمسازان جوان در جشنواره فجر
فیلمسازان جوان در جشنواره فجر

حضور چشم‌گیر فیلمسازان جوان در جشنواره فیلم فجر چهلم تبلوری از رویش و ظهور استعدادهای جدید در سینمای ایران است. به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، بر اساس گاه‌شمار چهلمین جشنواره فیلم فجر، اسامی ۲۲ فیلم‌ بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) این دوره جشنواره اعلام شد که در این بین نام کارگردان‌های جوان بیش از پیش به چشم می‌خورد.

 اما از نکات قابل توجه در میان فیلمسازان جوان حضور آنها در مقام هنرجو یا کارگردان با انجمن سینمای جوانان ایران است که نشان می‌دهد این نهاد سینمایی در عملکرد خود که به نوعی پرورش فیلمسازان است تا حد قابل توجهی درست عمل کرده است. اما در بررسی این ۲۲ فیلم، تقریبا نیمی از این فیلمسازان در انجمن سینمای جوانان ایران پرورش یافته‌اند که از جمله آنها می‌توان به آرین وزیر دفتری که با فیلم بی رویا در جشنواره حضور دارد و در مقام کارگردان با انجمن سینمای جوانان ایران کار کرده است و امید شمس کارگردان فیلم ملاقات خصوصی که از هنرجویان دفتر کرج انجمن سینمای جوانان ایران بوده است، اشاره کرد. کاظم دانشی نیز که با دفتر شهر ری انجمن سینمای جوانان فیلم ساخته است، از فیلمسازان فیلم اولی جشنواره چهلم فجر هستند؛ 

همچنین مرتضی‌علی عباس‌میرزایی کارگردان فیلم بیرو، محمدحسین مهدویان کارگردان فیلم مرد بازنده و حسین نمازی کارگردان فیلم شادروان نیز از هنرجویان انجمن بوده‌اند. همچنین کیوان علیمحمدی یکی از کارگردانان و تهیه‌کننده فیلم ۲۸۸۸ و منیر قیدی کارگردان فیلم دسته دختران نیز با انجمن سینمای جوانان ایران فیلم ساخته اند. مجید برزگر تهیه‌کننده فیلم بیرو، علی اوجی تهیه‌کننده فیلم خائن‌کشی و مهدی ایل‌بیگی مدیر فیلمبردار فیلم نمور نیز از دانش آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران و رضا میرکریمی کارگردان و تهیه‌کننده فیلم نگهبان شب و محمدرضا شفاه تهیه‌کننده فیلم صورت فلکی از مدیران اسبق دفتر زنجان انجمن سینمای جوانان ایران بوده‌اند.