بایگانی‌ها

شان پن برای ساخت مستند به اکراین رفت

شان پن برای ساخت مستند به اکراین رفت
شان پن برای ساخت مستند به اکراین رفت

شان پن در اکراین است. او برای فیلمبرداری از مستندی با موضوع حمله روسیه به اکراین در این کشور بسر می‌برد. او روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مختصر در کیف حضور بهم رساند و به صحبت‌های مسوولان دولتی درباره بحران فعلی این کشور گوش سپرد.
این مستند محصول کمپانی Vice Studios و Vice World News است.
شان پن ماه نوامبر سال گذشته به اکراین سفر کرد و در حال آماده سازی برای ساخت مستندش بود. او با ارتش اوکراین هم دیدار داشت. همان ماه تصویری از سفر شان پن توسط سرویس خبری نیروی ارتش اوکراین در فیس بوک منتشر شد اما کمی بد حذف شد.
شان پن به دفتر ریاست جمهوری هم رفت و با نخست وزیر اکراین آیرینا ورشچوک گفتگو انجام داد. او با سران ارتش و چند روزنامه نگار محلی هم دیدار داشت.
نیوزویک نوشت که حضور شان پن در اکراین باعث انتشار بیانیه دفتر ریاست جمهوری اکراین از طریق سفارت این کشور بوده است که در این بیانیه حرکت بازیگر برنده اسکار و فیلمساز را تحسین کردند.
در بخشی از این بیانیه آمده است:« شان پن از جمله کسانی است که امروز از اکراین در داخل کشور اکراین حمایت می کند. کشور ما برای نشان دادن چنین جسارت و صداقتی سپاسگزار است.
شان پن شجاعتی را نمایش می دهد که بسیاری دیگر از جمله سیاستمداران غربی فاقد آن هستند….|»
شان پن در سال های گذشته در مراکز ضد جنگ بسیار و عملیات های بشردوستانه حضور بهم رسانده است. سال 2020 شبکه دیسکاوری مستند «همشهری پن» را به نمایش گذاشت و در این مستند به تلاش های او در سازمان عام المنفعه CORE پرداخت.