بایگانی‌ها

بازگشت کنت برانا با هرکول پوآرو

بازگشت کنت برانا با هرکول پوآرو
بازگشت کنت برانا با هرکول پوآرو

کنت برانا ابتدا «قتل در قطار سریع السیر» را سال 2017 ساخت که اقتباسی از کتابی از آگاتا کریستی به همین نام محصول 1937 بود. این چهارمین اقتباسی بود که از کتاب آگاتا کریستی با حضور قهرمان محبوبش هرکول پوآرو انجام می‌شد. فیلم توانست 352 میلیون دلار بفروشد، در حالی که بودجه «قتل در قطار سریع السیر» 55 میلیون دلار بود.
دو هفته پس از نمایش عمومی، کنت برانا اعلام کرد که قرار است دنباله فیلم ساخته شود و برانا «مرگ در رود نیل» را ساخت و دوباره خودش نقش هرکول پوآرو را بازی کرد. باز هم منبع اقتباس کتابی از آگاتا کریستی مشهور بود. «مرگ در رود نیل» یازدهم فوریه به نمایش عمومی درآمد. و تا امروز فروش بلیت فیلم مرز 102 میلیون دلار را رد کرده است. واکنش منتقدان بسیار متفاوت بوده است.
کنت برانا که با «بلفاست» نامزد چند جایزه اسکار شده است ماه گذشته در توئیتی در صفحه سینماهای زنجیره ای AMC از شخصیت محبوب دیگر آگاتا کریستی خانم مارپل گفت. و او این زن را کارآگاهی برجسته توصیف کرد.
به نظر می‌آید برانا دوباره سراغ هرکول پوآرو برود و سومین فیلم خود با موضوع این شخصیت محبوب بسازد. رئیس کمپانی فاکس قرن بیستم، استیو اسبل در گفتگو با هالیوود ریپورتر تایید کرد که نویسنده چندگانه آگاتا کریستی مایکل گرین دارد دنباله ای بر فیلم جدید برانا «مرگ در رود نیل» می نویسد.
او گفت که ما چندگانه پوآرو و چند داستان دیگر از آگاتا کریستی داریم. من این فیلم ها را دوست دارم، برانا را دوست دارم. سومین فیلمنامه را هم مایکل گرین نوشته است. که لحن و رویکرد جسارت آمیزی در این ژانر خواهد بود. داستان در شهر ونیز پس از جنگ جهانی اتفاق می افتد و یکی از کمتر شناخته شده ترین رمان های کریستی است.»