بایگانی‌ها

شان پن به پناهندگان اوکراینی در لهستان پیوست

شان پن به پناهندگان اوکراینی در لهستان پیوست
شان پن به پناهندگان اوکراینی در لهستان پیوست

شان پن پای پیاده خودش را به پناهندگان اوکراینی در لهستان رساند. در پستی که او در شبکه های مجازی منتشر کرد شان پن در دوران بحران اوکراین در این کشور بسر می‌برد تا مستندی بسازد.
.
او برای رسیدن به مرز لهستان مایل‌ها پیاده روی کرد تا به پناهجویان اکراینی خودش را برساند. شان پن مشغول ساخت مستندی درباره حمله روسیه به اوکراین است. او به همراه دو تن از همکارانش پای پیاده به لهستان رفتند. شان پن در توئیتی که منتشر کرده نوشته است:
«من و دو همکار خود مایل ها تا مرز لهستان پیاده رفتیم، بعد از اینکه ماشینمان را در کنار جاده رها کردیم. تقریباً تمام اتومبیل‌های موجود در این عکس فقط زنان و کودکان را حمل می‌کنند، اکثر آنها بدون هیچ نشانه‌ای از داشتن چمدان هستند، و اتومبیل تنها دارایی شان است.»
.
سخنگوی شان پن به رویترز گفت که او به سلامتی کشور اوکراین را ترک کرد. اما پاسخ دیگر پرسش‌های خبرنگار رویترز را نداد که تحت چه شرایطی او این کشور را ترک گفته است.
.
هفته گذشته دولت اوکراین از شان پن با انتشار بیانیه ای تشکر کرد. پن یکی از فعالان اجتماعی و سیاسی است که در بحران‌های انسانی مانند بحرانی که توفان کاترینا یا زلزله هائیتی پدید آوردند همیشه پیشقدم می‌شود.
مستندی که شان پن می‌سازد برای کمپانی Vice Studios است که یک کمپانی آمریکایی و کانادایی است.