بایگانی‌ها

نامه سرگشاده به اسکار

نامه سرگشاده به اسکار
نامه سرگشاده به اسکار

تعدادی از چهره های مطرح دنیای سینما در هالیوود شامل جیمز کامرون، گی‌یرمو دل تورو، جان ویلیامز،کتلین کندی نامه ای سرگشاده به آکادمی علوم و هنر سینمایی (اسکار) نوشتند و خواستار این شدند که هشت جایزه اسکار که قرار است پیش از مراسم اهدا و فیلم ضبط شده آن طول مراسم زنده پخش شود، به مراسم زنده برگردد.

این نامه خطاب به رئیس آکادمی،دیوید روبین نوشته شده است و این چهره های مطرح که تعدادی شان برنده جایزه اسکار نیز هستند خواستار آن شدند که اهدای جایزه اسکار هشت رشته به صورت زنده برگزار شود.
این هشت رشته عبارتند از:تدوین، صدا،مستندکوتاه،موسیقی متن، چهره پردازی و مو،فیلم کوتاه انیمیشن،فیلم کوتاه لایو اکشن،طراحی صحنه.

در این نامه توضیح داده شده است که چنین تصمیمی آن رشته ها و برندگان را “تحقیر” می‌کند و برندگانش را به وضعیت شهروندان درجه دوم تنزل می‌دهد.” اگرچه اهدای جایزه هشت رشته قبل از ساعت 5 بعد از ظهر برگزار می شود.و زمان شروع مراسم پخش اعلام خواهد شد، این هنرمندان آکادمی را تحت فشار قرار می دهند تا تصمیم خود را تغییر دهد و جوایز تمام بیست و سه رشته اسکار به صورت زنده اهدا شود.
امضا کنندگان این نامه چهره های مطرحی در دنیای طراحی صحنه ولباس هم هستند مانند دانته فرتی. جان ویلیامز آهنگساز مشهور که پنج بار جایزه اسکار این رشته را برنده شده از امضاکنندگان نامه است.