بایگانی‌ها

کن با زامبی‌ها شروع کرد

کن با زامبی‌ها شروع کرد
کن با زامبی‌ها شروع کرد

هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن روز سه‌شنبه با ادای احترام به فیلم‌سازی با «کات آخر»ساخته میشل ازاناویسیوس کارگردان فرانسوی با مضمون زامبی آغاز شد، در حالی که دنیای سینما به ریویرا بازگشت تا بتواند جان تازه‌ای به صنعت فلج‌شده در اثر بیماری کووید-19 بدهد. قبل از این ، سخنرانی ویدئویی از سوی رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی پخش شد که خواستار «یک چاپلین جدید» برای مقابله با دیکتاتورهای جهان شد.
.

در حالی که دنیای سینما روز سه‌شنبه به کروازت پوشیده از درختان نخل کن بازگشت، به امید شروعی تازه پس از خواب زمستانی ناشی از بیماری همه‌گیر، ادای احترام میشل آزاناویسیوس به بی مووی‌های ترسناک ،«کات آخر» با بازی رومن دوریس و برنیس بژو جشنواره را افتتاح کرد.
.

.
«کات آخر» بازسازی فیلم زامبی ژاپنی «One Cut of the Dead»، سرگرم‌کننده وهم ادای احترام به فیلم‌سازی، با ویژگی فمینیستی باطراوت بود. برای جشنواره‌ای که قول داده است نقش خود را در احیای صنعت رو به انقراض ایفا کند، فیلم جدید آزاناویسیوس انتخاب مناسبی به نظر می‌آمد.
.
در مراسم افتتاحیه رئیس‌جمهور اوکراین تشویق شدیدی را برانگیخت و در مورد ارتباط بین سینما و واقعیت صحبت کرد. او به فیلم‌هایی مانند «اکنون آخرالزمان» فرانسیس فورد کاپولا و «دیکتاتور بزرگ» ساخته چارلی چاپلین اشاره کرد و از فیلم‌سازان خواست که با دیکتاتورهای امروزی مانند آدولف هیتلر برخورد کنند.

زلنسکی لحظاتی قبل از نمایش فیلم آزاناویسیوس درخواست کرد: «ما به چاپلین جدیدی نیاز داریم که نشان دهد سینمای زمانه ما ساکت نیست.»

ویدیوی سخنرانی زلنسکی در کن:
https://www.instagram.com/tv/CdsoI8mogXQ/?utm_source=ig_web_copy_link