بایگانی‌ها

تهران در شوک یک فاجعه

تهران در شوک یک فاجعه
تهران در شوک یک فاجعه

تصاویر و ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست و از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود که مشابهش را در سال‌های گذشته بارها در فیلم‌ها و خبرهای خارجی دیده ایم.

 ساختمان پلاسکو که در دهه چهل به آسمان‌خراش معروف بود و به‌عنوان نماد تهران مدرن و در حال توسعه شناخته می‌شد، پیش از ظهر امروز دچار حریق گسترده‌ای شد و در اثر شدت پیشروی حریق در ساعت 11:30 به طور کامل فرو ریخت.

 هنوز اطلاع دقیقی از میزان خسارت‌های جانی و مالی این فاجعه شهری گزارش نشده اما شواهد حاکی از آن است که چند ده نفر از اعضای گروه امداد و نجات زیر آوار این ساختمان گیر افتاده اند.

 این خبر ناگهانی تمام رسانه‌های رسمی و غیررسمی کشور را در شوک فرو برده و اخبار و شایعات ضد و نقیضی از این فاجعه در حال انتشار است.  فعلا مناطق مرکزی تهران در محدود چهارراه استانبول در وضعیت اضطراری قرار دارد.

pelasco2

 فرو ریختن ساختمان پلاسکو می‌تواند هشداری باشد برای تمام خطرات و فجایعی که زیرپوست این شهر شلوغ و غول‌آسا پنهان شده و سوءمدیریت‌ها هر روز بر آن دامن می‌زند و وجودشان را نادیده می‌گیرد.

در حالی که طی چند ساعت اخیر تمام رسانه‌های خبری مهم دنیا به آتش‌سوزی و فروریختن هولناک ساختمان پلاسکو در تهران پرداخته اند، مراجعه به پوشش خبری رسانه ملی و واکنش‌های مسئولان بیشتر مایه سردرگمی است.

 بنا به اعلام شهردار و فرماندار تهران حدود 25 نفر زیر آوار گیر افتاده اند اما خبرهای دیگر حاکی از آن است که احتمالا 30 آتشنشان و امدادگر در این سانحه جان خود را از دست داده اند. عملیات نجات امدادگران از زیر آوار هنوز ادامه دارد.

pelasco3