بایگانی‌ها

فیلمساز آشنا به مولفه‌های زندگی در ایران

فیلمساز آشنا به مولفه‌های زندگی در ایران
فیلمساز آشنا به مولفه‌های زندگی در ایران

۱- «برادران لیلا» سومین اثر روستایی است که در مورد طبقه فرودست ساخته شده است اما یک تفاوت مهم این اثر نسبت به دو فیلم قبلی پیش بینی درست فیلمساز به تاثیر وحشتناک تورم بر روی زندگی این گروه اصلی جامعه است، محور اصلی قصه بر پایه اشتباهات بزرگ خانواده و تورم گذاشته شده  است

۲- اتفاقی که  در مورد فیلمبرداری فیلم رخ داده است تحسین برانگیز است، هومن بهمنش با تقسیم کردن دو شکل متفاوت از فضا سازی به خوبی تفکر فیلمساز را اجرا کرده است! فیلم در یک سری سکانس‌ها رنگ آمیزی تصویری کاملا رویایی را دارد و در سکانس های دیگر کاملا سرد و  بدون روح است، بدون شک هومن بهمنش یکی از بهترین فیلم برداری کارنامه کاری خود را در این فیلم انجام داده است.

۳- بازی سعید پور صمیمی بسیار اندازه و درست است، پدری پخته که در عین حال هنوز برخی رفتار های کودکانه خود را کنار نگذاشته است، و همین رفتار های کودکانه خانواده را دچار بحران اساسی کرده است. این بازی بسیار خوب پور صمیمی اجازه داده است تا روستایی بتواند به خوبی شمایل اشتباهات یک پدر سنتی را در شرایط فقر ترسیم کند!

۴- به طور کلی بازیگران فیلم در تاثیر بر مخاطب کاملا موثر هستند، و فیلم از حیث بازی نمره قابل قبولی می‌گیرد

۵- فیلم چند کات حیرت انگیز دارد که به دلیلی که فیلم هنوز به نمایش در نیامده است به آنها اشاره‌ای نمی‌کنم ولی جا دارد که بگویم که بدون شک کار آقای بهرام دهقانی ستودنی است

۶- سعید روستایی چه به آثارش علاقمند باشیم چه نباشیم نمی‌توانیم او را صدای طبقه فرودست جامعه ندانیم او هم زبان سینما را خوب بلد است و هم به خوبی مولفه‌های زندگی کشور خود را می شناسد، بدون شک با توجه به جهان بینی خاصی که همیشه به همراه دارد به زودی نام او در میان فیلمسازان مهم تاریخ سینمای جهان خواهد بود.

۷- واژه سیاه نمایی مسخره‌ترین کلمه ای است که تا به امروز شنیده ام، ملودرام اجتماعی بر پایه مشکلات شکل می گیرد و شما نمی‌توانید از فیلمساز توقع داشته باشید بر اساس هیچی یک قصه تعریف کند اگر این انتظار را دارید پس از جان فورد تا بونگ جون هو همگی محکوم به سیاه نمایی هستند

۸-وقتی در جعبه شما فقط مداد سیاه وجود دارد بدون شک فیلمساز نمی تواند جعبه مداد رنگی نشان دهد! حرف فیلمساز را جدی بگیرید، فیلم ها چراغ هایی هستند برای سیاست مداران تا متوجه شوند که چه آسیب هایی بر سر راه کشور قرار دارد، مسئولین کشور باید به جای مقابله با سینما، هشدار های فیلم‌ها را جدی بگیرند تا بتوانند روند کشور را اصلاح کنند.

۹- هم چنان نکته ای که در آثار روستایی دوست دارم این است که با وجود همه تلخی‌ها همچنان امیدواری در قصه هایش دیده می شود و این به این معنا است که او به آینده امیدوار است ، از نظر من یکی از وظایف فیلمساز این است که مردم کشور خودش را ناامید نکند تا بدانند همواره ممکن است همه چیز بهتر شود.