بایگانی‌ها

فیلمنامه «جنایات آینده» را نفهمیدم

لئا سیدو در «تلماسه2»
لئا سیدو در «تلماسه2»

لئا سیدو فیلمنامه دیوید کراننبرگ درباره «جنایات آینده» را نفهمیده بود.
.
آخرین ساخته کارگردان «مگس» یک بادی هارر است که در آن لئا سیدو نقش کاپریس را بازی می‌کند که همراه سال (ویگو مورتنسن) دست به یک اجرای هنرمندانه می زنند و با قطع کردن اندام های جدید ویگو مورتنسن مقابل تماشاگران یک پرفورمنس آرت را اجرا می‌کنند.
.
در مصاحبه با ایندی‌وایر لئا سیدو تایید کرد که وقتی فیلمنامه را خواند نفهمید که قرار است مقابل دوربین دست به چه کاری بزند:«من فیلمنامه را درک نکردم. نمی‌دانستم قرار است دست به چه کاری بزنم. اما باید انتخاب می کردم و فکر می کنم انتخابم درست بود.»

.
وقتی نخستین بار پروژه به او پیشنهاد شد، صحبت از حضور او در نقش تیملین بود، شخصیت محققی از سازمان اندام های ملی که دارد تحقیقات انجام می دهد و قرار بود نقش کاپریس را ناتالی پورتمن ایفا کند. پورتمن به دلیل تداخل فیلمبرداری با «ثور:عشق و تندر» از پروژه کنار رفت و سیدو نقش کاپریس و کریستن استوارت نقش تیم لین را ایفا کرد.
.

سیدو تنها بازیگری نیست که چنین تعبیری از فیلمنامه «جنایات آینده» دارد، کریستن استوارت هم در کن گفت که فیلم را نفهمید تا اینکه برای اولین بار به طور کامل در جشنواره کن «جنایات آینده» را تماشا کرد.

«من به کراننبرگ تلفنی و قبل از انتخابم گفتم که هیچ نظری ندارم فیلم درباره چیست اما بسیار کنجکاو هستم و شاید با بازی در فیلم بتوانم درک کنم.اما هر روز پس از کار همه بازیگران این احساس را داشتیم که ما داریم چه کار می کنیم؟ اما وقتی فیلم را دیدم برایم مانند یک بلور شفاف شد.»