همه اما و اگرها درباره «همه می‌دانند»

از روز گذشته با انتشار تریلر «همه می‌دانند» و اعلام حضور فیلم اصغر فرهادی در بخش مسابقه جشنواره کن، این فیلمساز ایرانی به سوژه اصلی رسانه‌ها تبدیل شده و علاقه‌مندان سینما در حال زیر و رو کردن اینترنت برای یافتن اطلاعات تازه درباره فیلم اند.

دو سوال مهمی که فعلا درباره فیلم پرسیده می‌شود، یکی پخش‌کننده آن در آمریکا و دیگری حضور یک موزیسین برجسته در پشت صحنه است. در شرایطی که فیلم‌های قبلی فرهادی را سونی، کوئن مدیا گروپ و آمازون در آمریکا پخش کرده‌ بودند، هنوز معلوم نیست که کدام کمپانی و در چه تاریخی این فیلم مدعی اسکار را در آمریکای شمالی به نمایش در می‌آورد و احتمالا رقابت بر سر رایت فیلم در بازار کن امسال به نتیجه می‌رسد.

 از سوی دیگر حضور آلبرتو ایگلسیاس آهنگساز برجسته اسپانیایی در پروژه، که سه بار نامزد اسکار شده و سابقه همکاری با فیلمسازان بزرگی همچون استیون سودربرگ، فرناندو میرلس و پدرو آلمودوار را در کارنامه‌اش دارد، این سوال را برای مخاطبان به وجود آورده که آیا فرهادی در آخرین فیلمش رویه متفاوتی را در استفاده از موسیقی متن پیش گرفته یا حضور میرلس محدود است به قطعه‌ای در پایان فیلم؟ فیلمسازی که عدم استفاده از موسیقی متن یکی از مشخه‌های سینمای او به ویژه در آثار متاخر او به شمار می‌آید.

ماجرای «همه می‌دانند» درباره زنی اسپانیایی و مقیم آرژانتین است که برای یک جشن به زادگاهش بازمی‌گردد اما وقوع یک حادثه غیرمترقبه باعث آشکار شدن رازهایی از گذشته زندگی او و نزدیکانش می‌شود. پنه‌لوپه کروز، خاویر باردم و ریکاردو دارین نقش‌های اصلی فیلم را بر عهده دارند.

آخرین ساخته اصغر فرهادی جشنواره کن هفتاد و یکم را در نهم می افتتاح می‌کند و علاوه بر حضور در بخش مسابقه، نمایش عمومی فیلم هم بعد از جشنواره در فرانسه و اسپانیا آغاز خواهد شد.

 باید دید که «همه می‌دانند» فرصت نمایش عمومی در ایران را پیدا می‌کند و در صورت نمایش میزان حذف و ممیزی آن تا چه میزان خواهد بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *