بایگانی‌ها

بلیت موجود نیست!

بلیت موجود نیست!
بلیت موجود نیست!

همیشه در طول برگزاری جشنواره شاهد بروز مشکلات و ناهماهنگی‌ها در حاشیه نمایش فیلم‌ها بوده ایم. اما حاشیه‌ها امسال حتی زودتر از موعد و قبل شروع جشنواره به راه افتاده. به همان دلیلی که جشنواره فجر با اکثر استانداردهای جهانی یک رویداد سینمایی سازگاری ندارد، مشکلات و مسائل آن هم منحصر به فرد است.

از بامداد روز اول بهمن قرار بود که پیش‌فروش بلیت‌های نمایش مردمی فیلم‌های جشنواره فجر در وبسایت جدید «سینوگرام» آغاز شود. آن هم در شرایطی که قیمت‌گذاری و شیوه فروش بلیت تمام فیلم‌ها در چهار بسته‌ی کلی موجب نارضایتی تعداد قابل توجهی از کاربران شده بود.

اما کار به این‌جاها نکشید و در همان چند ساعت اول وبسایت از دسترس خارج شد و دست خریداران از بلیت کوتاه. بعد از چندین ساعت انتظار و وفقه مشخص شد که وبسایت موردنظر دیگر توان پاسخگویی به کاربران را ندارد و برنامه قبلی برای پیش‌فروش منتهی شده است.

دیروز محمد حیدری دبیر جشنواره رسما بابت این مشکل پیش آمده عذرخواهی و اعلام کرد که بیش از پانزده هزار نفر ظرف همان چند ساعت برای پیش‌خرید بلیت‌های جشنواره ثبت نام کرده اند که طی روزهای پنجم تا هفتم بهمن بلیت‌های این افراد به صورت حضوری در پردیس ملت تحویل داده خواهد شد.

اما ناکارآمدی وبسایت در پیش‌فروش بلیت‌ها تبعات دیگری را به همراه داشته. ظاهرا در گام اول به دلیل عملکرد ضعیت این وبسایت، رای‌گیری اینترنتی جشنواره برای انتخاب بهترین فیلم از نگاه مردم لغو شده و هنوز برنامه جایگزین آن مشخص نیست.

از سوی دیگر، در حالی که اکثر کاربران اصلا موفق به خرید آنلاین بلیت نشده اند، گفته می‌شود که بیش از 15 هزار بلیت فروخته و ظرفیت اکثر سالن‌ها هم تکمیل شده است. حتی در بحضی خبرها آمده که بخش اعظمی از بلیت‌ها در سینماهای معروف اصلا به فروش نرفته و به‌عنوان سهمیه ارگانی کنار گذاشته شده است.

در میان این خبرهای ضد و نقیض و سردرگمی کاربران، بازار سیاه بلیت‌های جشنواره هم با قیمت‌های عجیب و غریب چند میلیون تومانی رونق گرفته است!

پرونده بلیت فروشی فجر هنوز باز است و خیلی از علاقه‌مندان سینما ابراز نگرانی کرده اند که اصلا با این وضعیت می‌توانند امسال در جشنواره فیلم ببینند یا نه. واقعا تبدیل کردن فرایند ساده فروش آنلاین بلیت به چنین بحرانی کار ساده‌ای نیست و باید ببینیم که با این وضعیت جشنواره امسال می‌تواند با سلامت آغاز به کار کند و به مقصد برسد؟