بایگانی‌ها

دستگیری کارگردان و فیلمنامه نویس برنده اسکار

دستگیری کارگردان و فیلمنامه نویس برنده اسکار
دستگیری کارگردان و فیلمنامه نویس برنده اسکار

پل هاگیس، کارگردان و فیلمنامه نویس برنده اسکار و اهل کانادا در اوستونی در جنوب ایتالیا به اتهام آزار جنسی یک زن دستگیر شد.

.
چندین رسانه در ایتالیا این خبر را مخابره کردند. طبق یادداشت دادستان عمومی شهر بریندیزی، هاگیس متهم است که یک زن جوان خارجی- غیر ایتالیایی – را مجبور کرده است که با او ارتباط جنسی طی دو روز در اوستونی برقرار کند .

. اوستونی منطقه ای است که هاگیس قرار بود چندین مستر کلاس را در جشنواره آلورا برگزار کند، جشنواره آلورا رویداد سینمایی جدیدی که توسط سیلویا بیزیو، روزنامه‌نگار ایتالیایی ساکن در لس آنجلس و سول کوستالس دولتون، منتقد هنری اسپانیایی راه‌اندازی شد و قرار است از 21 ژوئن تا 26 ژوئن در اوستونی برگزار شود.
.
پریا چودری، وکیل شخصی هاگیس در بیانیه ای گفت: «طبق قوانین ایتالیا، من نمی توانم در مورد شواهد صحبت کنم. با این حال، مطمئن هستم که تمام اتهامات علیه آقای هاگیس رد خواهد شد. او کاملاً بی گناه است و مایل به همکاری کامل با مقامات است تا حقیقت به سرعت آشکار شود.
.
مدیران جشنواره سینمایی «فوراً هرگونه مشارکت پل هاگیس با این رویداد سینمایی را لغو نموده و در عین حال، با زن آزار دیده اعلام همبستگی کامل نمودند.»
.
بر اساس گزارش پلیس ایتالیا، هاگیس پس از تعرض زن را به فرودگاه پاپولا کاساله در بریندیزی منتقل می کند و صبح روز جمعه با وجود “شرایط جسمی و روانی نامطمئن” او را آنجا رها کرده است. زن که شرایط آشفته و گیجی داشته توسط کارمندان فرودگاه و پلیس مرزی مورد حمایت قرار می گیرد. زن سپس به بیمارستان منتقل می شود و تحت پروتکل صورتی قرار می گیرد که برای قرنبانیان تجاوز جنسی در ایتالیا است. قربانی شکایت رسمی علیه هاگیس تنظیم کرده است.

پل هاگیس فیلمنامه نویس «عزیز میلیون دلاری» ساخته کلینت ایستوود و کارگردان «تصادف» است که برای هر دو جایزه اسکار برد. سال 2018 نیز علیه او شکایتی مطرح شد. هالی بریست ،که یک کارگزار بود او را متهم به تجاوز در سال 2013 کرد. سه زن دیگر نیز با همین ادعا علیه هاگیس اقامه دعوی کردند اما پرونده به دلیل تاخیر در برگزاری در دوران همه گیری مسکوت ماند.