بایگانی‌ها

خداحافظی وودی آلن با سینما

خودم را ناامید کردم
خودم را ناامید کردم

.وودی آلن تایید کرد که امسال پنجاهمین فیلم خود را در شهر پاریس می‌سازد اما احتمالا آخرین فیلم او در مقام کارگردان خواهد بود.
در یک گفت وگوی لایو اینستاگرامی با آلک بالدوین، آلن گفت که پاییز امسال فیلمبرداری پنجاهمین فیلمش در شهر پاریس شروع می‌شود اما بیشتر هیجان فیلمسازی در او از بین رفته است.

آلن 86 ساله گفت که بیشتر هیجان از بین رفته است. حالا شما یک فیلم می‌سازی، چند هفته ای فیلم در سالن سینما اکران می‌شود و سپس پخش آنلاین می‌شود . دیگر مانند گذشته نیست. این شیوه برایم هیجانی ندارد.

.
آخرین فیلم های آلن ، «یک روز بارانی در نیویورک» در سال 2019 و «جشنواره ریفکین» (2021) هر دو در دوران همه گیری اکران شدند. فیلم آخر او که اصلا بازخورد خوبی نداشت. اما «یک روز بارانی در نیویورک» یک کمدی رمانتیک با بازی ال فانینگ و تیموتی شالامه از فروش خوبی بهره مند شد.
.
«یک روز بارانی در نیویورک» نخستین فیلم وودی آلن پس از بهم خوردن قراردادش با آمازون بود که اکران شد. پس از اتهاماتی که دیلان دخترخوانده وودی آلن در دوران اوج جنبش می‌تو دوباره مطرح کرد، آمازون قراردادش را با وودی آلن فسخ کرد. این اتهامات باری دیگر در مینی سریالی « آلن علیه فارو» تکرار شد. وودی آلن اتهامات را انکار کرد و پرونده های تحقیقاتی بدون اتهامات رسمی بسته شد.
آلن به آلک بالدوین گفت که با احتیاط و کمی شانس توانست به بیماری کووید-19 مبتلا نشود.
«وقتی پاندمی شروع شد. من خانه بودم و مانند همه ترسیده بودم و زیر تخت قایم می شدم!» پس از مدتی افسوس از نساختن فیلم وودی آلن موقعیت خود را دوباره بررسی کرد:« با خودم فکر کردم. من ماندن در تخت(در دوران پاندمی) را دوست داردم. نباید بیرون بروم و فیلم بسازم. در زمستان هوا سرد و در تابستان گرم خواهد بود…»

این گفت وگو مصادف شده با انتشار کتاب جدید وودی آلن که شامل داستان های کوتاه اوست. آلن قرار است بزودی نمایشنامه ای را روی صحنه ببرد. نمایشنامه و داستان های کوتاه را وودی آلن در دوران پاندمی و قرنطینه نوشته است.