بایگانی‌ها

گزارش فروش فیلم‌های روی پرده در جهان

گزارش فروش فیلم‌های روی پرده در جهان
گزارش فروش فیلم‌های روی پرده در جهان

کمپانی دیزنی چهارمین فیلم از ماجراهای تور با نام «تور:عشق و تندر» را اکران کرد. فیلم در پیش نمایش 29 میلیون دلار فروخت و در نخستین روز اکران عمومی توانست 69.5 میلیون دلار بفروشد. در نهایت افتتاحیه فیلم کمتر از 150 میلیون دلار در آمریکا بود.

اما«تور:عشق و تندر» سومین افتتاحیه پرفروش را پس از «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» و «دنیای ژوراسیک:سلطه» در سال 2022 را بدست آورد. «ثور:عشق و تندر» یکی از پنج فیلمی است که با فروش افتتاحیه بالاتر از 100 میلیون دلار شروع کرده است.
«ثور:عشق و تندر» در خارج از مرزهای آمریکا با فروش 159 میلیون دلاری شروع کرد و در مجموع به فروش جهانی 300 میلیون دلاری در نخستین تعطیلات آخر هفته در اکران رسید. در سایت سینما اسکور فیلم امتیازB+ درمیان تماشاگران بدست آورد.که
. امتیازش شبیه به فیلم «دکتر استرنج…» است.

..
در سایت راتن تومیتوز میانگین امتیاز قسمت جدید تور 68 درصد مثبت ارزیابی شده است. اما گویا تماشاگران با میانگین امتیاز 81درصدی بیشتر فیلم را پسندیدند.
انیمیشن جدید یونیورسال «مینیون‌ها:ظهور گرو» با فروش 45.55 میلیون دلاری در مقام دوم جدول فیلم‌های پرفروش آمریکای شمالی قرار گرفت و فروشش 57درصد نسبت به هفته گذشته افت کرد.
.
«تاپ گان:ماوریک» با 40درصد افت فروش در رده سوم جدول قرار گرفته است.فروش جهانی فیلم یک میلیارد و هجده میلیون دلار است .