بایگانی‌ها

شگفتی‌ها و بی‌مهری‌ها در نامزدهای امی

شگفتی‌ها و بی‌مهری‌ها در نامزدهای امی
شگفتی‌ها و بی‌مهری‌ها در نامزدهای امی

«وراثت»،«بازی مرکب»؛«فقط قتل‌های داخل ساختمان» پیشتاز نامزدهای هفتاد و چهارمین دوره جوایز امی شدند.سریال «وراثت» با نامزدی در 25 رشته پیشتاز است که این نامزدی ها در رشته بهترین سریال درام، نامزدی بازیگران و… است.آرین موید؛ بازیگر ، کارگردان ایرانی-بریتانیایی که بازیگر مهمان «وراثت» بوده در شاخه بهترین بازیگر مهمان نامزد شده است.
.
سریال دیگر او «اختراع آنا» نیز در شاخه سریال کوتاه تلویزیونی نامزد است. آرین موید پیشتر نامزد جایزه تونی برای حضور در نمایش «ببر بنگال در باغ وحش بغداد» نیز شده است.
«بازی مرکب» با چهارده نامزدی به نخستین سریال غیرانگلیسی زبانی تبدیل شد که توانست در چهارده رشته در امی نامزد شود.
.
سریال «شوالیه ماه/Moon Knight» نتوانست مانند «واندا ویژن» در سال گذشته در فهرست نامزدها شگفتی بیافریند اما در هشت رشته نامزد امی شد اما اسکار آیزاک و ایتن هاک در شاخه بازیگری مورد بی مهری قرارگرفتند. پارامونت با سریال «یلو استون» با بی توجهی روبرو شد و این سریال حتی در یک رشته نامزد نشد.
.
سریال Black-ish محبوب امی است اما فصل هشتم مورد توجه قرار نگرفت و تنها در دو رشته آرایش مو و طراحی لباس نامزد شد.
.
علاقه رای دهندگان امی تنها به سریال کره ای «بازی مرکب» محدود نشد و آنها سریال کره ای زبان «پاچینکو» محصول اپل تی وی پلاس را در طراحی عنوان اصلی نامزد کردند. سریال «بریجرتون» تنها سه نامزدی داشت که یکی از آنها برای صداپیشگی جولی اندروز بود.
.
زوج شان پن و جولیا رابرتز در سریال «چراغ گاز» با بی توجهی روبرو شد و این سریال چهار نامزدی در رشته های فنی دارد.
.
الیزابت ماس محبوب امی با سریال «داستان ندیمه» بود اما سریال جدید او که در شبکه اپل تی وی پلاس پخش می شود و نامش «دختران درخشان/Shining Girls» است اصلا نامزد نشد.
.
سرانجام دست اندرکاران امی یادشان آمد پس از هفت سال ری سیهورن را برای «بهتر است با ساول تماس بگیرید» نامزد کنند. او برای نخستین بار در نقش مکمل نامزد امی شد.
.
رای دهندگان امی بشدت سریال «نیلوفرسفید/The White Lotus» محصول اچ بی او را پسندیدند و در 20 رشته نامزد کردند. این سریال با «تد لاسو» به طور مشترک با بیست نامزدی پس از «وراثت» بیشترین نامزدی را دارند.
.
گویا سیلی ویل اسمیت به محبوبیت مراسم اسکار کمک کرده است. مراسم امسال اسکار در چند رشته نامزد شده است.
.
چادویک بوزمن بخاطر صداپیشگی در سریال ‘What If…?’ نامزد دریافت امی پس از مرگش شد.
نورم مکدانلد برای حضور در Nothing Special و جسیکا والتر برای حضور در انیمیشین Archer دو بازیگر دیگری هستند که پس از مرگ شان نامزد شدند.
.
باراک اوباما هم برای روایت سریال نتفلیکس Our Great National Parks نامزد بهترین گفتارمتن(نریشین) شده است.