بایگانی‌ها

مریلین مونرو شاعر بود

مریلین مونرو شاعر بود
مریلین مونرو شاعر بود

«خوب است به من گفتند، در کودکی که ماه چیست»
این یک خط از شعری است که مریلین مونرو سروده است.
«خوب است در کودکی به من گفند ،چیزهایی را که حالا توان درکش را ندارم. »

در جایی دیگر و احتمالا در زمانی که سوار تاکسی از منهتن می گذرد چنین نوشته است:» من به این چیزها نگاه نمی کنم، دنبال عاشق خودم می گردم.»
.
کتاب «قطعات: اشعار، یادداشت های صمیمی، نامه ها» نوشته مریلین مونرو در اکتبر 2012 منتشر شده است.

فراتر از سرفصل‌ها ،تیترها- و داستان‌های بسیار آشنا از دلشکستگی و ویرانی – در این کتاب با زنی بسیار کنجکاوتر، جست‌وجو، شوخ‌تر و امیدوارتر از آن چیزی که جهان با آن آشنا شد، روبرو می شویم.
.
در این کتاب خوانندگان می توانند مریلین را در خصوصی ترین زوایای زندگی ملاقات کنند و او را به گونه ای درک کنند که قبلاً هرگز ندیده ایم. این کتاب مجموعه‌ای بی‌سابقه از نوشتار – یادداشت‌های او برای خودش،نامه‌ها، حتی شعرها – به خط خود مریلین است که قبلاً منتشر نشده بود، همراه با عکس‌های صمیمی که به ندرت کسی دیده است
اشعار مریلین، همانطور که عنوان کتاب نشان می دهد، عمدتاً تکه تکه هستند.یعنی فقط یکبار سروده شدند و ویرایشی رو آنها صورت نگرفته است.

این ویژگی ها در تعارض با تصویر «بلوند احمق» ی است که او در فیلم هایش به تصویر در می آورد. همسر سوم او آرتور میلر مشهور، درباره مریلین مونرو گفته بود که او هرگز هیچ کتابی را کامل نمی خواند جز موارد محدودی مانند داستان های کوتاه یا کتاب «شری» نوشته کولت(در ایران با نام سرانجام شری منتشر شده است).
.
با این حال مریلین مونرو عاشق برادران کارامازوف بود و آرزو داشت که نقش قهرمان زن داستان، گروشنکا را روی صحنه اجرا کند.
زمانی که مونرو مرد کتابخانه اش بالغ بر 400 جلد کتاب داشت.