بایگانی‌ها

ادعای عجیب ایتن هاک درباره پیتر ویر

ادعای عجیب ایتن هاک درباره پیتر ویر
ادعای عجیب ایتن هاک درباره پیتر ویر

از سال‌های 1980 کمتر فیلمسازی مانند پیتر ویر کارنامه قابل تحسینی داشته است. درباره کارگردان «انجمن شاعران مرده»،«گرین کارت»،«نمایش ترومن» صحبت می‌کنیم، فیلمسازی که شش بار نامزد اسکار و چهار بارش برای نامزدی بهترین کارگردانی اسکار بوده است. اما پیتر ویر بیش از ده سال است که پشت دوربین نمی رود.

ایتان هاک فکر می‌کند که علت فیلم نساختن ویر را می‌داند.

او در گپ و گفتی با ایندی‌وایر به مناسبت نمایش سریال مستندش «آخرین ستارگان سینما» توضیح داد که چرا ویر پس از آخرین فیلمش The Way Back دیگر پشت دوربین نرفت.

او پس از چند تجربه وحشتناک همکاری با تعدادی از بازیگران مطرح فیلمسازی را کنار گذاشته است.

.

هاک که با ویر در «انجمن شاعران مرده» همکاری داشته، توضیح داد: «فکر می‌کنم ویر علاقه‌اش به فیلم‌ها را از دست داد. او واقعاً از فیلمسازی لذت می برد، وقتی که بازیگران فیلمسازی را برای او سخت نمی کردند. راسل کرو و جانی دپ او را داغون کردند. ویر این روزها فردی بسیار کمیابی است، یک هنرمند محبوب. او فیلم‌های اصلی هنری می‌سازد. برای داشتن بودجه برای ساخت فیلمی مانند «نمایش ترومن» یا «استاد و فرمانده»، به جیم کری یا راسل کرو نیاز دارید. من فکر می کنم هریسون فورد و ژرار دوپاردیو بازیگران مناسب او بودند. آنها کارگردان دوست بودند و خودشان را مهم نمی دیدند.»

.

ویر فیلم «استاد و فرمانده: آخر دنیا» را کارگردانی کرد که راسل کرو در نقش اصلی آن بازی می‌کند. گزارش‌های زیادی از تنش در پشت صحنه این فیلم روایت شده است ، اما فیلم نامزد  اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد. با این حال، هفت سال بین اکران آن فیلم و آخرین فیلم ویر، «راه برگشت» فاصله بود، که ممکن است مهر تاییدی برای حرف‌های هاک باشد.

مدتی ویر با بازی جانی دپ تولید پروژه «شانتارام» را شروع کرد اما به دلیل اختلاف عقیده از پروژه کنار رفت.