بایگانی‌ها

شکایت دختران پل نیومن از خیریه پدرشان

شکایت دختران پل نیومن از خیریه پدرشان
شکایت دختران پل نیومن از خیریه پدرشان

اختلاف میان دو دختر پل نیومن با بنیاد خیریه این بازیگر فقید به دعوی قضایی کشیده شد. در این پرونده دختران پل نیومن مدعی شدند که مدیران بنیاد به دستورات نیومن برای مشارکت نزدیک خانواده اش در سازمان عمل نمی‌کنند و خیانت کرده اند.
.
بر طبق دادخواستی که روز سه شنبه در دادگاه ایالتی کانکتیکات ارائه شد، دختران نیومن ادعا می کنند که بنیاد Own Foundationبه طور نادرست کمک های اجباری به نهادهای تحت کنترل آنها- سوزان کندال نیومن و نل نیومن -را از 400,000 دلار به 200,000 دلار در سال کاهش داده است. آن‌ها ادعا می‌کنند که این اولین قدم برای بیرون راندن کامل خانواده نیومن از بنیاد است .درآمد بنیاد از طریق سود حاصل از امتیاز استفاده تبلیغاتی از پل نیومن تامین می‌شود.

.
در شکایت آمده است: “بنیاد نیومن راه خود را گم کرد و از ماموریت خود برای حفظ و احترام به میراث پل نیومن دور شد. سال‌های پس از مرگ آقای نیومن ، شامل الگوی طولانی و مداوم از بی‌توجهی مدیران به نیات و جهت‌گیری خاص نیومن، همراه با سوء مدیریت، رسوایی، و اقدامات مشکوک می شود .»
.
پل نیومن فقید، بازیگر و کارگردان برنده جایزه اسکار، بنیادش را در سال 2005 ایجاد کرد. این موسسه غیرانتفاعی توسط شرکت غذا و نوشیدنی Newman’s Own کنترل و تامین مالی می شود، Newman’s Own از نام و شباهت این بازیگر برای فروش سس سالاد، سس ماکارونی و سایر محصولات استفاده می کند. طبق پرونده های مالیاتی، این بنیاد 24.6 میلیون دلار در سال 2020 درآمد داشته است.
.
طبق این توافق، دختران ادعا کردند که پدرشان این شرایط را مشروط به مشارکت آنها در این بنیاد کرده است. آنها به دنبال غرامت 1.6 میلیون دلاری هستند تا به موسسات خیریه اهدا شود و دستوری که بنیاد را مجبور به پیروی از خواسته های نیومن کند.

این بنیاد در بیانیه ای اعلام کرد که تصمیمات بشردوستانه هیئت مدیره هر سال متفاوت است و باید از منابع محدود خود بهترین استفاده را ببرد. در بخشی از بیانیه آمده است: «بهترین شیوه‌های پیرامون سازمان‌های بشردوستانه اجازه ایجاد تخصیص بودجه دائمی را برای هیچ‌کس، از جمله نل و سوزان نیومن، نمی‌دهد».

آنها در ادامه نوشتند:«یک دعوای بی‌اساس بر اساس آرزوی اشتباه، فقط پول را از کسانی که از سخاوت پل نیومن سود می‌برند، دریغ می کند.»