بایگانی‌ها

تروفو شبیه اد وود است

تروفو شبیه اد وود است
تروفو شبیه اد وود است

کوئینتین تارانتینو در شماره ماه سپتامبر مجله سایت اند سانت همراه با راجر اوری که به اتفاق پادکست «آرشیوهای ویدیو» را منتشر می‌کنند درباره فیلمسازان فرانسوی، کلود شابرول، فرانسوا تروفو تا آلفرد هیچکاک صحبت کردند.
.
نظر تارانتینو بیش از هر چیزی درباره تروفو جالب است. تارانتینو می‌گوید:«تریلرهای [شابرول] به‌شدت بهتر از فیلم‌های وحشتناک تروفو-هیچکاک هستند، که به نظر من افتضاح هستند. به هر حال من زیاد طرفدار تروفو نیستم. استثناهایی وجود دارد که اصلی‌ترین شان «داستان ادل .ه» است، اما در بیشتر موارد، من در مورد تروفو حسی دارم که به اد وود احساس می‌کنم. من فکر می کنم تروفو یک آماتور بسیار پرشور و بی کفایت است.»
.
تارانتینو در کتابش «روزی روزگاری هالیوود» نیز نظر خودش را در دهان شخصیت کلیف بوت گذاشته است که نگاه تحقیرآمیزی به تروفو دارد.
.
در کتاب «روزی روزگاری هالیوود» تارانتینو می‌نویسد:« کلیف دوبار از تروفو فیلم دید اما پاسخی به او نداد. نه به این خاطر که فیلمها کسل کننده بودند(که اتفاقا کسل کننده بودند) بلکه این تنها علتی نبود که کلیف پاسخ نداد.دو فیلم اولی که کلیف تماشا کرد (از تروفو) او را جذب نکرد. اولین فیلم، “400 ضربه” او را دلسردکرد. کلیف واقعاً نمی‌دانست چرا آن پسر کوچولو نیمی از این کارها را انجام داد ت. و او فکر می‌کرد که غمگینی احمقانه در «ژول و ژیم» آزار دهنده است.»