بایگانی‌ها

فیلم‌های مهم را در جشنواره ونیز 2022 بببنید:

مشعلی روشنگر بر زندگی‌نامه‌ها
مشعلی روشنگر بر زندگی‌نامه‌ها

جشنواره فصل پاییز تکلیف فصل جوایز و فیلم‌هایی را روشن می‌کنند که ماه‌های آخر هر سال جایزه خواهند گرفت. پس از مدت‌ها غیبت، فیلمسازان بزرگ پشت دوربین رفتند، و بیناله‌ی امسال  سکوی تثبت کننده موقعیت بهترین فیلم‌های امسال خواهد بود.

.

فهرستی که در زیر می‌آید احتمالا از بهترین‌ تولیدات 2022 خواهند بود.

«برفک» ساخته نوآ بامباک، که فیلم افتتاحیه جشنواره است، بازی دیگر با آدام درایور(داستان ازدواج) هم قدم شده تا یک فیلم آخر الزمانی اکشن را براساس رمان دن دلیلو ارائه بدهد. «برفک» یازدهمین فیلم بلند بامباک و نخستین فیلم اوست که اقتباسی است و براساس ایده‌ی از بامباک نیست.«برفک» نخستین تولید نت‌فلیکس است که جشنواره‌ای را افتتاح می‌کند.

 

«ارواح اینیشرین»

مارتین مک‌دونای مشهور  با بازیگران «در بروژ» دوباره  در کمدی  درام جدیدش همکاری می‌کند،   کالین فارل و برندان گلیسن همراه بری کیگان در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. این فیلم کاملا در ایرلند فیلمبرداری شد.

«باردو:وقایع نگاری جعلی از مشتی حقیقت»

نویسنده و کارگردان مکزیکی، آلخاندرو گونزالس ایناریتو با فیلم اسپانیای زبان  و کمدی  برمی‌گردد. دنیل خمینز کاچو، بازیگر مشهور مکزیکری تبار نقش اصلی «باردو» را بازی می‌کند.او در فیلم روزنامه نگار و مستندساز مشهوری است که از یک بحران هستی گرایانه فلج کننده رنج می برد.فیلمبرداری ظرف پنج ماه در مکزیکو با مدیریت فیلمبرداری داریوش خنجی انجام شد.

«استخوان‌ها و همه»

لوکا گوادانینو پس از «سوسپیریا» دوباره به ونیز بازمی گردد. این بار رمانی از کامیل دی آنجلو را دستمایه  قرار داده و تیموتی شالامه،کلوئه سوینی، تایلور راسل، مارک رایلنس را مقابل دوربین برده است.داستان عاشقانه و جاده‌ای در دهه هشتاد میلادی است.

«نهنگ»

دارن آرونوفسکی پس از «مادر» فعالیت چندانی نداشت.در «نهنگ» که برداشتی از یک نمایشنامه است، سامانتا مورتن،سدی سینک و برندن فریزر ایفای نقش می‌کنند.

«نگران نباش عزیزم»

اولیویا وایلد، هری استایلز را مقابل دوربین خود در نقش اصلی گذاشته است تا ستاره خواننده محبوب جوانان را به بازیگری مهم تبدیل کند.استایلز کنار فلورانس پیو ایفای نقش می‌کند. استایلز نقشی را که شایا لباف رد کرد، پذیرفته است. این فیلم داستان یک زن خانه‌دار دهه 1950 را روایت می‌کند که در یک جامعه تجربی آرمان‌شهری با همسرش زندگی می‌کند .او  نگرانی می شود که شرکت همسرش ممکن است اسرار آزاردهنده‌ای را پنهان کند.

«بلوند» فیلم همانند سوژه اصلی اش جنجال آفرین شد. زندگی مریلین مونرو این بار از نگاه اندرو دامینیک با بازی آنا دی آرماس و محصول نت‌فلیکس سرانجام در ونیز رونمایی خواهد شد. دامینیک کتاب جویس کارول اوتس را منبع فیلمنامه قرار داد.

 

«دختر ابدی»

جدیدترین ساخته جوآنا هاگ با بازی تیلدا سوئینتن  داستان یک هنرمند و مادر پیرش را روایت می کند ، آنها در خانه قدیمی خانوادگی  که تبدیل به هتل شده است، با اسرار مدفونی روبرو می شوند.