بایگانی‌ها

محدودیت‌های متد اکتینگ

محدودیت‌های متد اکتینگ
محدودیت‌های متد اکتینگ

هنگام ارائه پیشنهاد فیلم دیدن با نوجوانان، یکی از پیشنهاداتی که ممکن است باعث تعجب شود، «لوک خودش دست» است. اما فیلم استوارت روزنبرگ با موضوع زندان که در سال 1967 به تولید رسید برای تماشا با جوانان کاملاً منطقی است. این داستان که از کتابی به همین نام در سال 1965 نوشته دون پیرس ، تبهکار سابق ،اقتباس شده است، حاوی ویژگی است که لی آدامز آن را «یکی از شخصیت‌های بزرگ ضد استبدادی سینمای آمریکا» می‌نامد. پل نیومن در نقش یک کهنه سرباز جنگی، لوکاس جکسون، ظاهر می‌شود، که پس از خرابکاری، به اردوگاه جاده ای در فلوریدا اعزام شده است. جکسون که ناسازگاری پرخاشگر است، زیر ذره بین رئیس زندان خشن قرار می گیرد، جکسون مقابل رئیس زندان می‌ایستد و در نتیجه در میان زندانیان قهرمان می شود.
.
پل نیومن یکی از آموزش دیده های آکتورز استودیو، هیچ مشکلی نداشت که بالاتر و فراسوی فیلمنامه در پروژه برود، در جایی که متد اکتینگ ممکن است نقش آفرینی واقعی تری را امکان پذیر کند. ستاره فیلم با دیگر بازیگران پشت صحنه نوشیدنی‌های الکلی می نوشید و به تقویت رفاقت گروهی که در فیلم دیده می شود کمک می‌کرد، حتی بانجو را برداشت و فقط برای یک صحنه یاد گرفت که بانجو را بنوازد.
.
شاون لوی، در کتاب پل نیومن: یک زندگی، زندگی و کار این بازیگر مشهور و بشردوست را شرح می دهد. دوران فیلمبرداری «لوک خوش دست»، نیومن «به خاطر رفاقت مردانه و فعالیت‌های بیرونی که کاراکتر جکسون در آن سرگرم می‌شد» مانند بازی های خرکی، بازی‌با ورق، خیلی خوب رفتار می کرد. با این حال، یک صحنه خاص بود که نیومن دقیقاا نتوانست از متد اکتینگ کمک بگیرد.
.
صحنه معروف فیلم یا همان سکانس تخم‌مرغ‌خوری با شرط‌بندی میان زندانیان بود که لوک باید 50 تخم‌مرغ را در یک ساعت بدون بالا آوردن بخورد او تحت فشار معده شروع می کند به خوردن تخم مرغ، اما به سختی می تواند شرط را برنده شود. نیومن در کتاب لوی فاش کرد که هرگز آن همه تخم مرغ را نخورده است. نیومن در پاسخ به این سوال که آیا متد اکتینگ در مورد “انجام کار واقعی” است، پاسخ داد: “نه اگر مجبور به بلعیدن تخم مرغ باشید.»
.
نیومن زیر نظر کارگردان مشهور تئاتر و مربی بازیگری لی استراسبرگ در شهر نیویورک تحصیل کرد و هنر خود را در کنار افرادی مانند کیم استنلی، جولی هریس و مارلون براندو تقویت بخشید.
او گفت: «من دهانم را بسته نگه داشتم و گوش‌ تیز کردم، و به نظر می‌رسید که این راهی است که یاد گرفتم: بیشتر از مشاهده آموختم تا تلاش ». نیومن در ادامه خود را «سرسخت» توصیف می‌کند، بازیگری که برخلاف همسرش جوآن وودوارد (آنها در استودیو با هم آشنا شدند) که در قالب شخصیت فرو می رفت و بیرون می آمد و بیشتر بازیگری شهودی بود، در قالب کاراکتر می ماند.