بایگانی‌ها

جسورانه و روشنگر

جسورانه و روشنگر
جسورانه و روشنگر

پل شریدر که در جشنواره ونیز حضور دارد و کارگردان و فیلمنامه‌نویس کهنه‌کاری است فیلم تازه تاد فیلد، «تار» را در ونیز دیده است. در «تار» کیت بلانشت، نینا هاس ایفای نقش می‌کنند. ـ«تار» در دو جشنواره ونیز و تلوراید(که این جشنواره نیز در حال برگزاری است) توانست نظر منتقدان را جلب کند. و در حال حاضر در سایت متاکریتیک امتیاز فیلم 90 درصد است.

.

شریدر ریویوی کوتاهی درباره فیلم نوشته است. او دو ساعت اول فیلم را دوست داشته اما 45 دقیقه آخر فیلم را دلسردکننده دیده است. شریدر دو سوم نخست فیلم را خیره کننده توصیف می‌کند اما پرده سوم فیلم ر ا تغییر مسیر  به  متوسطی و سادگی می داند.

ریویوی پل شریدر را در ادامه بخوانید:

«تار که امروز در ونیز نمایش داده شده، خیرکننده است .فیلم تازه ی تاد فیلد درباره یک رهبر ارکستر فلارمونیک شهر برلین و گروهی از همکاران او  است که عمدتاً زن هستند.

برای دوساعت تار  قدرتمند، جسور و روشنگر است، هم در مورد سازمان های موسیقی  و هم در مورد ظرافت ساخت موسیقی  که با نقش‌آفرینی مسحورکننده کیت بلانشت جلو می رود. سپس در نیم ساعت آخر فیلم به میانماگی و سادگی تغییر مسیر می دهد و همه چیز را بر دوش استعداد کیت بلانشت می گذارد که باعث گیجی می شود. همین مساله سوال مشکلی را  نیز مطرح می‌کند ؟ اگر به جای داستان لیدیا تار داستان جیمز لوین روایت می‌شد، چه اتفاقی می‌افتاد؟ آیا آن داستان قابل روایت بود؟»