بایگانی‌ها

تجلیل از نیکول کیدمن در موسسه فیلم آمریکا

نیکول کیدمن در نقش مامور سیا
نیکول کیدمن در نقش مامور سیا

نیکول کیدمن از موسسه فیلم آمریکا جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت خواهد کرد.
این هنرپیشه 55 ساله چهل و نهمین جایزه یک عمر دستاورد هنری AFI Life Achievement Award را دریافت می کند که بالاترین افتخار برای کارنامه هنرمند در سینما است تا دستاوردهای حرفه ای خود را جشن بگیرد.

 

کاتلین کندی، رئیس هیئت امنای AFI، گفت: «نیکول کیدمن دهه‌ها است که مخاطبان را با جسارت هنری  و شکوه یک  آیکون سینما ، مسحور کرده است.او هم در انتخاب‌هایش شجاع است و هم در هر  نقش آفرینی جسور است. موسسه فیلم آمریکا  افتخار می‌کند که چهل و نهمین جایزه  یک عمر دستاورد هنری  را به او اهدا کند.»

 

کیدمن، نامزد پنج جایزه اسکار است و قرار است این جایزه را در مراسم گالا در  سالن دالبی تیه‌تر در لس‌آنجلس در روز شنبه ۱۰ ژوئن ۲۰۲۳ دریافت کند.ا و اولین استرالیایی خواهد بود که این جایزه را می‌گیرد.

کیدمن در سال 2003 برای بازی در نقش ویرجینیا وولف در فیلم «ساعت‌ها» برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد و برای آن   نقش، جایزه خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین را نیز دریافت کرد.

 

او همچنین برای بازی در نقش آلیس هارفورد در «چشم های کاملا بسته» و ساتین در «مولن روژ» و همچنین در نقش گریس مارگارت مولیگان در «داگویل» شهرت دارد.

این بازیگر قبلاً در سال 2006 نشان the Companion of the Order استرالیا را دریافت کرده بود.

 

علاوه بر این، در جشنواره فیلم کن در سال 2017، این ستاره به دلیل مجموعه آثار و سابقه طولانی خود در جشنواره،  به مناسبت 70 سالگی جشنواره تجلیل شد.

 

جولی اندروز در ماه ژوئن  مانند چهره هایی چون  جورج کلونی، جین فوندا، استیو مارتین، مل بروکس و مورگان فریمن، جایزه یک عمر دستاورد هنری موسسه فیلم آمریکا را دریافت کرد.