بایگانی‌ها

«پینوکیو» به موضوعات عشق و مرگ می پردازد

«پینوکیو» به موضوعات عشق و مرگ می پردازد
«پینوکیو» به موضوعات عشق و مرگ می پردازد

 

گی‌یرمو دل‌توروفیلمساز 58 ساله مکزیکی به برداشت استاپ موشن خود از داستان 1883 کارلو کولودی افتخار می کند و می گوید که این داستان با دنیای امروز شباهت دارد.

 

او توضیح داد: «من فکر می‌کردم مهم است که به این موضوع بپردازم که چه قدر همدیگر را داریم و چگونه زندگی با مرگ ارزش می‌یابد، مفاهیمی که بسیار بسیار مکزیکی هستند، اما [مفاهیمی] است که در نهایت، من به آنها اعتقاد دارم.

 

این فیلم به لحاظ موضوعی در مورد انواع مختلف پدرانگی است – پدر بودن چیست، فرزند بودن چیست. و انواع مختلفی از شخصیت های والد در فیلم وجود دارد. برخی ویران‌کننده، برخی استثمارگر، برخی نفوذپذیر هستند. و در نهایت، یک دغدغه بسیار پدرانه، ایده فاشیستی به میهن و سبک رهبری پدرانه است.»

 

 

دل تورو می گوید:« من امیدوار بودم در مورد چیزهایی صحبت کنم که برای من بسیار مهم بود و امروز بازتاب دارد. یکی از چیزهایی که به عنوان یک فضیلت دوست دارم نافرمانی است. فکر می کردم این ایده که پینوکیو به عنوان یک عامل آزاد و یک روح نافرمان رفتار می کند، در زمانی که اطاعت از همه انتظار می رود بسیار مهم است، به خصوص در لحظه ای مانند اکنون»

 

 

 

دل تورو همچنین فاش کرد که «پینوکیو» آخرین باری نیست که او انیمیشن می سازد.

 

«امید من در حال حاضر کم کردن سرعت در فیلمسازی است و مکان ایده آل برای کاهش سرعت برای من انیمیشن است، زیرا سرعت آن به مراتب بیشتر از من است. ما توانستیم هفته به هفته به مطالب واکنش نشان دهیم. ما توانستیم سکانس‌ها را دوباره بسازیم، توانستیم سکانس‌هایی را اضافه کنیم.»