بایگانی‌ها

چشم بندم را بیاورید

چشم بندم را بیاورید
چشم بندم را بیاورید

▪️یکی از چهره‌هایی که بیشترین تاثیرگذاری هنری را در زندگی استیون اسپیلبرگ داشته همیشه جان فورد بوده است، فیلمسازی که استاد فیلم‌های وسترن آمریکایی است. وقتی استیون اسپیلبرگ تصمیم گرفت تا در «خانواده فیبلمن» از  شخصیت جان فورد استفاده کند، بازیگری را برای این نقش در ذهن داشت تا اینکه همراه زندگی تونی کوشنر به او پیشنهاد دیوید لینچ را برای نقش جان فورد داد و ناگهان جرقه‌ای در ذهن اسپیلبرگ خورد.

 

در گپ و گفتی که استیون اسپیلبرگ با مارتین اسکورسیزی به بهانه ساخت «خانواده فیبلمن» داشته، توضیح می‌دهد که ابتدا لینچ پیشنهاد اسپیلبرگ را رد می‌کند و همانطور که اسپیلبرگ توضیح می‌دهد:« لینچ بازیگر نبود و پروژه‌های دیگری برای خود داشت و جان فورد چنان شخصیت بزرگی بود که اگر او نمی‌توانست در حد آن استانداردها ظاهر شود چه می‌شد؟ دیوید لینچ به نوعی از حضور در نقش جان فورد خجالت می‌کشید.»

 

آرام آرام اسپیلبرگ از دوست نزدیک و صمیمی دیوید لینچ، لورا درن کمک گرفت. لینچ به یک شرط نقش را پذیرفت، لینچ گفته بود:« من تصمیم گرفتم تحت یک شرط نقش را بازی کنم… می‌خواهم دو هفته  زودتر از فیلمبرداری طراحی لباسم را داشته باشم تا با آن لباس‌ها زندگی کنم. »اسپیلبرگ به لینچ می گوید :«یعنی می‌خواهی لباس‌ها را بپوشی؟» لینچ جواب می‌دهد:« بله هر روز. کلاه، چشم بند و همه چیز را..»