بایگانی‌ها

فروش جهانی «آواتار2» از 1.4 میلیارد دلار گذشت

«آواتار:راه آب»  تایتانیک را شکست داد
«آواتار:راه آب» تایتانیک را شکست داد

▪️قبل از اکران فیلم «آواتار:راه آب»، جیمز کامرون اظهار داشت که آنها  زمانی متوجه موفقیت فیلم خواهند شد که  ببینند  تا آخر هفته سوم می‌فروشد یا خیر. او به هالیوود ریپورتر گفت: «شما تا آخر هفته اول متوجه نخواهید شد. فروش تایتانیک به این شکل بود. قسمت اول آواتار به این شکل فروخت» و حق با جیمز کامرون بود؛ هر دوی این فیلم‌ها  افتتاحیه‌های نسبتاً معمولی داشتند که  اعتماد به نفس را القا نمی‌کرد. اما آن‌ها به فیلم‌های پرفروش تاریخ تبدیل شدند و نام جیمزکامرون را به عنوان سلطان بلامنازع باکس آفیس ثبت کردند ،حدود سه هفته از اکران «آواتار2» می‌گذرد و  حکم تقریباً صادر شده است.

 

«آواتار:راه آب»با 444 میلیون دلار فروش در آمریکای شمالی   و 956 میلیون دلار از بازارهای بین‌المللی، فروش جهانی‌اش به رقم خیره کننده 1.401 میلیارد دلار رسیده است. این فیلم در واقع 6 درصد پیشرفت فروش نسبت به آخر هفته قبل نشان داده است. حق با جیمز کامرون است فیلم‌های او مسیر خاص خود را برای فروش طی می‌کنند.

 

پیش بینی های اخیر فروش نهایی  فیلم را بین 1.6 تا 1.9 میلیارد دلار نشان می دهد. این آمار «آواتار 2» را بالاتر از «تاپ گان:ماوریک» با فروش 1.48 میلیارد دلاری قرار می‌دهد و «آواتار2» را به پرفروش‌ترین فیلم سال 2022 تبدیل می‌کند و همچنین در فهرست ده فیلم پرفروش تاریخ سینما قرار خواهد داد.