بایگانی‌ها

مهدویان سراغ «مطرود» می‌رود

مهدویان سراغ «مطرود» می‌رود
مهدویان سراغ «مطرود» می‌رود

محمد سرشار مدیر سابق شبکه کودک و محمدمهدی طباطبایی‌نژاد از مدیران مأمورشده از تلویزیون به سازمان سینمایی، همزمان با محمدحسین مهدویان برای پروانه ساخت پروژه‌های تازه خود ثبت درخواست کردند.

 اطلاعات ثبت‌شده در سامانه ثبت درخواست پروانه ساخت سازمان سینمایی چند چهره شاخص سینمایی و تلویزیونی برای تازه‌ترین ساخته‌های سینمایی خود در مقام تهیه‌کننده یا کارگردان، فرم مربوطه را تکمیل کرده‌اند.

بر این اساس محمدحسین مهدویان که سال گذشته فیلم سینمایی «مرد بازنده» را در جشنواره فیلم فجر داشت و این روزها هم سریال «سقوط» با مشاوره او به سجاد پهلوان‌زاده در مقام کارگردان در حال پخش از شبکه نمایش خانگی است، درخواست پروانه ساختی را بر اساس فیلمنامه‌ای با عنوان «مطرود» به ثبت رسانده است. مهدویان این فیلم را به تهیه کنندگی سیدمحسن حجازی کارگردانی خواهد کرد.

محمدمهدی طباطبایی‌نژاد از مدیران نام‌آشنای سینمایی که در واقع تهیه‌کننده تلویزیون بوده و از سوی سازمان صداوسیما به سازمان سینمایی مأمور شده بود و برای مدتی عهده‌دار مسئولیت مدیرکلی نظارت و ارزشیابی سینما بود و سابقه دبیری جشنواره فیلم فجر را هم در کارنامه خود دارد، حالا در مقام تهیه‌کننده می‌خواهد یک پروژه سینمایی را به سرانجام برساند. طباطبایی‌نژاد برای فیلمی با عنوان «جاده جنگلی» به کارگردانی محمدمعین کریم الدینی درخواست ثبت کرده است. کریم‌الدینی در دوران مسئولیت طباطبایی‌نژاد در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در مقام مستندساز، همکاری‌های موفقی را با این مجموعه داشت.

محمد سرشار دیگر چهره تلویزیونی است که برای ورود به سینما دورخیز کرده است. سرشار که سابقه مدیریت شبکه کودک تلویزیون را در کارنامه خود دارد برای فیلمی با عنوان «شکار هیولا» به کارگردانی میثم حسینی فرم درخواست دریافت پروانه نمایش را در سامانه سازمان سینمایی تکمیل کرده است. به احتمال زیاد این پروژه قالبی انیمیشنی خواهد داشت.

از دیگر چهره‌های سینمایی شاخصی که به تازگی برای دریافت پروانه ساخت اقدام کرده، بهروز افخمی است؛ افخمی در حالی برای فیلم «صبح اعدام» به کارگردانی و تهیه کنندگی خود درخواست پروانه ساخت داده است که پیش‌تر زمزمه‌هایی مبنی‌بر خداحافظی همیشگی او با سینما مطرح شده بود./مهر