بایگانی‌ها

شاهرخ خان بالیوود را نجات داد

31 سال حضور در سینما
31 سال حضور در سینما

▪️فیلم تازه شاهرخ خان «پاتان» ساخته سیدهارت آنند توانست بالیوود را نجات بدهد. سال گذشته تقریبا بیشتر تولیدات بالیوود نتوانستند به سوددهی برسند و کارشناسان باور داشتند که در سال جدید میلادی ستارگان سینمای هند باید از دستمزد خود کم کنند تا فیلم‌ها به سوددهی برسند. وقتی ستاره ی سینما بیش از نیمی از هزینه ساخت فیلم را به عنوان دستمزد می گیرد و هزینه‌های تولید بالا می‌رود، فیلم گران تمام می‌شود. این درخواست شامل حال آکشی کمار، رانویر سینگ ، سلمان خان و…. شده بود.

 

شاهرخ خان پس از چهار سال توانست با «پاتان» ثابت کند که یک ستاره رو به افول نیست. او پس از موفقیت فیلمش گفته بود که حالا اعتماد به نفس پیدا کرده است. فیلم قبلی او «صفر» یک شکست تجاری مطلق بود.  

 

«پاتان» با بازی  شاهرخ خان، دیپیکا پادوکن و جان ابراهام فیلمی اکشن و خوش ساخت محصول کمپانی یاش راج فیلمز است. سیدهارت آنند کارگردان فیلم در کارنامه خود فیلم‌های اکشنی مانند «جنگ» با بازی هریتیک روشان، «بنگ بنگ!»  با بازی هریتیک روشان و کاترینا کیف دارد. او بیشتر فیلم‌های اکشن می‌سازد.  

 

بودجه پاتان 225 کرور روپیه بوده است و مجموع فروش فیلم  829 کرور است. «پاتان» به سریع‌ترین فیلم هندی تبدیل شده که توانسته به باشگاه فیلم‌های با فروش 200  کروری در داخل هند بپیوندد. در کشورهای حوزه خلیج فارس این فیلم توانست رکورد شکن شود و در ظرف نه روز بیش از 700 کرور فروخت.