بایگانی‌ها

حضور پررنگ حیوانات در «بنشی‌های اینیشرین»

گیم بنشی‌های اینیشرین عرضه شد
گیم بنشی‌های اینیشرین عرضه شد

▪️می‌گویند نخستین بار که «بنشی‌های اینیشرین» به نمایش درآمد آنچه جلب توجه کرد روایت کمیک یا نقش‌آفرینی کالین فارل نبود بلکه شخصیت الاغ مینیاتوری، جنی بود. از فیلم کلاسیک «ناگهان بالتازار» ساخته روبر برسون و محصول 1966 تا «عی‌عو» ، «شرک»، این حیوان همیشه کیفیت ستارگونه به فیلم‌ها بخشیده است.

در «بنشی‌های اینیشرین»  ،جنی به کاراکتر پادریک(کالین فارل) تعلق دارد که در مزرعه با او و  خواهرش شیبان زندگی می‌کند.جنی مدام به خانه پادریک می آید وارد آشپزخانه می‌شود و  رفیق تنهایی های پادریک است به خصوص از زمانی که کالم(برندن گلیسون) دیگر با پادریک حرف نمی‌زند.

مارتین مک‌دونا نویسنده و کارگردان «بنشی‌های اینیشرین» ایده‌ی حضور جنی را جذاب توصیف می‌کند:«فکر کردم برای فیلمنامه نیاز به یک الاغ هست.»

در دوران فیلمبرداری اما جنی یک بدل هم داشت یک الاغ بزرگتر به نام نوزی رزی که حضورش به جنی آرامش می‌داد.

مک دونا  فیلمنامه را به عنوان داستان یک  جدایی نوشته است. او می‌گوید  می‌خواست داستان را با  غم و اندوه  پایان یافتن هر رابطه عاشقانه‌ای مزین کند.

«فکر می‌کنم از این منظر داستان را نوشتم. این مهمترین نکته برای من بود. اتفاقاً شخصیت افلاطونی بود. به راحتی می توانست یک فیلم جدایی باشد.» یا حتی داستانی در مورد از دست دادن عمیقی که هنگام مرگ یک حیوان احساس می شود.»

علاوه بر جنی حیوانات دیگری هم در فیلم حضور دارند. برندن گلیسون می‌گوید:«حیوانات واقعا در فضا حضوری واقعی داشتند.در واقع مردم به نوعی کم و بیش با حیوانات هماهنگ می شوند. آنها اندکی از این یکپارچگی را می یابند،  مخصوصا در مقابل الاغی که چهره ی بامزه ای به نمایش می گذارد….»

مک‌دونا، نه تنها به درگیری شدید میان پادریک با کالم، بلکه به جنگ داخلی ایرلند که در پسزمینه  اتفاق می افتد اشاره می کند و می‌گوید: «من دوست داشتم که حیوانات ناظر این سقوط در جنگ باشند.»

کالین فارل پس از بردن جایزه گلدن گلوب  در مراسم امسال در سخنرانی ش از جنی هم تشکر کرد.