بایگانی‌ها

خداحافظی «دختر شوخ» با برادوی پس از 599 اجرا

خداحافظی «دختر شوخ» با برادوی پس از 599 اجرا
خداحافظی «دختر شوخ» با برادوی پس از 599 اجرا

 

نمایش موزیکال «دختر شوخ» پس از سی پیش‌نمایش و ۵۹۹ اجرا در سالن ویلسون تیه‌تر در ماه سپتامبر(شهریور) در برادوی به اجرای خود پایان می‌دهد.

 

به گزارش ایران تئاتر، نمایش موزیکال «دختر شوخ» که در دوره‌های متعدد اجرای خود بازیگران زیادی را روی صحنه داشته است، در دور آخر اجرای خود با حضور بازیگرانی چون لی میشل، رامین کریم‌لو، جرید گریمز و تواه فلدشوه روی صحنه می‌رود که قراردادهای آن‌ها تا پایان اجرا در ماه سپتامبر تمدید شده است.

«دختر شوخ»(Funny Girl) نوشته ایزابل لنارت با آهنگسازی جولی استاین و باب مریل نمایشی موزیکال است که از ماه آوریل(فروردین-اردیبهشت) سال گذشته در برادوی اجرا شد. در مقطعی هاروی فایرستین متن نمایشنامه را بازنویسی کرد و مایکل مایر به عنوان کارگردان «دختر شوخ» را روی صحنه آورد.

داستان درباره یک دختر زشت به نام فانی برایس است که تصمیم دارد در نیویورک زندگی کند و با وجود ظاهری که دارد مصمم است روی صحنه موفقیت را تجربه کند. قرار است نمایش موزیکال «دختر شوخ» در آمریکا شهر به شهر از ماه سپتامبر و پس از پایان یافتن اجرا در برادوی روی صحنه برود. 

طراحی حرکت را النور اسکات برعهده دارد و تنظیم موسیقی این اثر کاری از آلن ویلیامز است. ویلیام وایلر کارگردان مشهور سال 1968 فیلم «دختر شوخ» را با بازی باربارا استرایسند و عمر شریف ساخت که برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش نخست برای باربارا استرایسند شد. «دختر شوخ» نمایشی موزیکال بود که نخستین بار سال 1964 اجرا شده بود.

نقش فانی برایس را در اجرای پیشین بینی فلداستین و نقش رز برایس را جین لینچ اجرا می‎‌کردند؛ اما پس از نقدهای منفی، تهیه‌کنندگان تصمیم گرفتند که قرارداد با فلداستین را فسخ کنند و در نهایت هم لی میشل را جایگزین کردند. این تغییر باعث افزایش استقبال و نجات نمایش شد.در عین جال جولی بنکو به عنوان بازیگر دوم نقش فانی انتخاب شده بود که او یک ماه کامل در تابستان سال گذشته نقش را اجرا کرد و حالا یکبار در هفته نقش فانی را اجرا می‌کند.
 

منبع:واتس‌آن‌استیج