بایگانی‌ها

سم نیل به سرطان مبتلاست

سم نیل به سرطان مبتلاست
سم نیل به سرطان مبتلاست

▪️سم نیل بازیگر فیلم «پارک ژوراسیک» اعلام کرد که به سرطان  مبتلاست که در مرحله سه است. به گزارش گاردین او در کتاب خاطراتی که منتشر کرده از بیماری خود پرده برداشت.

در گفت وگویی که نیل به مناسبت انتشار کتابش با گاردین داشت ، بازیگر 75 ساله درباره مسائل مختلفی صحبت کرد از کارنامه کاری خود، ماهیت سلبریتی ، زندگی در یک مزرعه در زادگاهش نیوزلند  گرفته تا اخلاق گرایی.

نام کتاب «اصلا به شما این را گفتم؟» است .او در فصل نخست کتاب می‌نویسد :«نکته اینجاست که من یک آدم جنایتکار در حال مرگ هستم….» او در مصاحبه با گاردین گفت که « من هیچ کاری نمی کنم.سابقا عادت به کار داشتم، عاشق کار هستم، دوست دارم بروم سرکار. بودن با مردم را روزانه دوست دارم و لذت حضور در کنار انسان ها، رفاقت و همه این ویژگی ها را.و ناگهان از آن محروم شدم. و  فکر کردم، ” قرار است چه کار کنم؟»

«من هرگز قصد نوشتن کتاب را نداشتم. اما همانطور که پیش رفتم  و به نوشتن ادامه می دادم، متوجه شدم که در واقع به نوعی انگیزه ای برای زندگی به من می دهد و با این فکر به رختخواب می رفتم که “فردا در مورد آن می نویسم … که مرا سرگرم می کند.” واقعاً نجات بخش جان من بود، چون نمی‌توانستم بدون هیچ کاری بیماری را طی کنم.»

سم نیل می گوید کتابش خاطرات بیماری سرطان نیست بلکه بیماری او یک رشته مارپیچی در روایت را شکل می دهد.او  در دوران فیلمبرداری «پارک ژوراسیک» مبتلا به نوعی سرطان لنفوم شد. شیمی درمانی کرد اما موفق نبود دوباره مجبور شد شیمی درمانی کند. او حالا تا آخر عمر باید هر ماه شیمی درمانی شود. با وجودی که بیماری در بدن او نیست.»