بایگانی‌ها

بازسازی «سرگیجه»

بازسازی «سرگیجه»
بازسازی «سرگیجه»

▪️کمپانی پارامونت پیکچرز  امتیاز بازسازی «سرگیجه» ساخته آلفرد هیچکاک را خرید تا رابرت داونی جونیور نقش اصلی فیلم را بازی کند. رابرت همراه همسرش سوزان داونی جونیور و کمپانی تهیه کنندگی‌شان داونی پروداکشنز همراه با جان دیویس و جان فاکس در «دیویس اینترتینمنت» سرمایه گذار بازسازی این فیلم کلاسیک خواهند بود.

 

استیون نایت خالق و پدیدآورنده سریال «پیکی بلایندرز» فیلمنامه را می‌نویسد. رابرت داونی جونیور از سال 2019 و بازی در «انتقام جویان:آخر بازی» در فیلم شاخصی حضور نداشته. در سال 2020 در   «دولیتل» بازی کرد که فیلم نفروخت. در مستند «آقا» درباره پدرش حضور یافت و تهیه کننده شد. او در فیلم تازه کریستفر نولان «اوپنهایمر» از بازیگران اصلی است.

آلفرد هیچکاک «سرگیجه» را با بازی جیمز استیوارت در نقش اسکاتی فرگوسون، یک کارآگاه پلیس اهل سن فرانسیسکو ساخت که به دلیل ترس از ارتفاع و سرگیجه حاصل از آن بازنشسته شده است. او  برای تعقیب مدلین (کیم نواک) استخدام می شود. اسکاتی شیفته مدلین شده اما ترس های او برای نجات مدلین به ضعف اسکاتی تبدیل می شوند.

 

«سرگیجه» زمانی که اکران شد ابتدا موفقیتی حاصل نکرد و منتقدان را به دو دسته موافق و مخالف تقسیم کرده بود. اما در سال‌های 1980 مورد توجه قرار گرفت و به عنوان یک شاهکار با فیلم «سرگیجه» برخورد شد. در سال 1982 در نظرسنجی مجله سایت اند ساوند  که هر ده سال یکبار انجام می شود، «سرگیجه» به عنوان ده فیلم برتر تاریخ انتخاب شد.در این فهرست نه تنها مقام خود را حفظ کرد بلکه در سال 2012 به عنوان برترین فیلم انتخاب شد.

بسیاری از فیلم‌های هیچکاک در این سال‌ها بازسازی شدند. اما بدنام‌ترین این بازسازی ها «روانی» ساخته گاس ون سانت در سال 1998 است.