بایگانی‌ها

خداحافظی سامورایی با کلکسیون شخصی خود

خداحافظی سامورایی با کلکسیون شخصی خود
خداحافظی سامورایی با کلکسیون شخصی خود

آلن دلون به کلکسیون هنری خود چوب حراج می‌زند

 

ستاره «سامورایی»  آلن دلون بخشی از کلکسیون شخصی خود را که شامل بیش از هشتاد اثر هنری می‌شود و ارزشی بالغ بر چهار تا پنج میلیون یورو دارد در حراجی در روز 22 ژوئن به فروش می‌رساند. کلکسیون او شامل آثاری از هنرمندانی چون دلاکروا و  ورونزی است. پیش از حراج  در نمایشگاه‌هایی در شهرهای بزرگ این آثار به نمایش در می‌آیند.

 

در کاتالوگ حراجی Bonhams Cornette de Saint Cyr در شهر پاریس، آلن دلون در توضیح آثارش چنین نوشته:«نخستین نقاشی  را  سال 1964 در لندن خریدم و  طی سال‌ها، نقاشی‌ها، پرتره‌ها و مجسمه‌های بیشتری خریداری کردم  که مرا تحت تأثیر قرار داد، با من صحبت کرد و حتی گاهی اوقات مایه آرامش من بود. این آثار در  سالیان متمادی  همراه من و بخشی از زندگی من بوده است.»

کلکسیون آلن دلون شامل آثار هنری ارزشمندی مانند تابلوی نقاشی رنگ و روغن اثر رائو دافی به ارزش 600 تا 800 هزار یوریو یا  پرتره ای از دلاکروا به ارزش 600 هزار یورو است که سال 1825 کشیده است.

سال 2007 دلون بخش اعظمی از کلکسیون نقاشی خود را به فروش رساند.دلون از حراجی‌های پس از مرگ اموال چهره‌های مشهور متنفر است. دلون یک زمانی گفت:« یک عده ماشین می‌خرند، یک عده به روسپی‌خانه می‌روند… اما من پرتره‌های نقاشی را ترجیح می‌دهم. من روی عشق و علاقه آثار هنری را می‌خریدم نه برای سرمایه گذاری. »

دلون بخشی از کلکسیون ساعت، اسلحه‌ها و مستقلات خود را فروخته است.دلون در سال‌های 1960 و 1970 چهره محبوب سینمای فرانسه بود. در دهه پنجاه وارد عرصه بازیگری شد و خیلی زود زیبایی چهره و شخصیت جذابش او را به محبوبیت رساند. دلون مشهور به ایفای نقش صدقهرمانان و کاراکترهای دردسرساز است و اغلب او را با مارلون براندو  وجیمز دین مقایسه می‌کنند.دلون در طول دوران بازیگری جوایز متنوعی را برنده شد. برخلاف کارنامه موفق دلون، زندگی شخصی او همیشه مورد مناقشه و جنجال بوده است. او به خاطر روابط مشهورش با هنرمندان زن شناخته شده شهرت دارد. در سال‌های اخیر عملا از بازیگری بازنشسته شده است