بایگانی‌ها

دو ستاره و دیگر هیچ

دو ستاره و دیگر هیچ
دو ستاره و دیگر هیچ

▪️«مادر مافیا» ساخته کاترین هاردویک یک فیلم کمدی اکشن محصول 2023 با بازی تونی کولت و مونیکا بلوچی براساس فیلمنامه‌ای از مایکل جی. فلدمن و دبی جون  است. تونی کولت یکی از سرمایه‌گذاران «مادر مافیا» است.

 

داستان درباره  زنی میانسال آمریکایی، کریستین با بازی تونی کولت است که پس از مرگ پدربزرگش به ایتالیا سفر می‌کند و متوجه می‌شود که خانواده پدری او علاوه بر اینکه تاکستان دارند، مافیا بودند و حالا او جانشین پدربزرگش به بزرگ خاندان مافیا تبدیل می‌شود. مونیکا بلوچی نقش  بیانکا، مشاور پدربزرگ کریستین را ایفا می‌کند.

 

مجموع فروش فیلم حدود 5.8 میلیون دلار بوده است . منتقدان فیلم را چندان تحویل نگرفتند. در سایت راتن تومیتوز  از نود منتقد 21 درصد امتیاز مثبت به فیلم دادند اما مردم 67 درصد نظر مثبت به فیلم دارند. در سایت متاکریتیک  امتیاز 43 از 100 را منتقدان گرفته است. امتیاز تماشاگران در سایت سینما اسکور  B تا A+ به است.

 

در مجموع منتقدان بازی تونی کولت و مونیکا بلوچی و لحظات کمدی فیلم را ستودند اما از فیلمنامه فیلم و روایت مبالغه‌آمیزش خرده گرفتند.

فرانک شک، منتقد هالیوود ریپورتر که امتیاز 50 از 100 به فیلم داده می‌نویسد:« برخلاف  مونیکا بلوچی، که به طرز آبرومندانه نقش آفرینی می کند، تونی کولت سخت و بسیار سخت تلاش می کند تا مفهوم و شخصیت کریستین را عرضه کند. شکست خوردن او توهینی به استعدادهای بزرگ او نیست، بلکه به دلیل ضعیف بودن فیلمنامه است که به نظر می رسد برای تلویزیون مناسب تر باشد.»

 

منتقد ورایتی، پیتر دبروژ 70 از 100 به فیلم امتیاز داده و چنین نوشته است:«مادر مافیا، یک فیلم فارسِ غریب با ته مایه‌هایی از پدرخوانده با استفاده هوشمندانه از توانمندی زنان از تونی کولت  استفاده خوبی می‌برد که هیچ وقت بهتر از او برای  ایفای نقش زنانی که نباید دستکم بگیریم ، پیدا نمی‌کنیم.»