بایگانی‌ها

حمایت داوران جشنواره کن از اعتصاب نویسندگان

حمایت داوران جشنواره کن از اعتصاب نویسندگان
حمایت داوران جشنواره کن از اعتصاب نویسندگان

اعضای هیئت داوران مسابقه جشنواره فیلم کن، از جمله پل دینو، بری لارسون و رئیس  داوران روبن اوستلوند، در نشست مطبوعاتی در روز سه شنبه، که روز افتتاحیه هفتاد و ششمین دوره جشنواره کن است، درباره اعتصاب نویسندگان آمریکا  و جانی دپ صحبت کردند.

جشنواره کن در حالی برگزار می‌شود  که در  آمریکا، فیلم‌نامه‌نویسان همچنان در نیویورک و لس‌آنجلس به تظاهرات اعتراضی خود ادامه می‌دهند و مذاکرات  همچنان با شبکه‌های مهم تلویزیونی و استودیوهای اصلی ادامه دارد. وقتی از اوستلوند در مورد اعتصاب پرسیده شد، گفت: «فکر می‌کنم خیلی خوب است که مردم یک احساس جمعی قوی دارند  که می‌توانند به خیابان‌ها بیایند  و اعتصاب کنند. من قطعا حامی آنها هستم.» پل دینو که همراه همسرش زوئی کازان عضو انجمن نویسندگان آمریکاست در ادامه صحبت‌های  روبن اوستلند افزود:«همسرم همراه با نوزاد شش ماهه مان  در اعتصابات شرکت می‌کند. من نیز وقتی از کن به آمریکا برگردم، به آنها خواهم پیوست.»

از بری لارسون پرسیدند که آیا فیلم افتتاحیه «ژان دو باری» را با توجه به حواشی فیلم خواهد دید، او پاسخ داد:«شما خواهید دید اگر فیلم را ببینم، و  اگر فیلم را ببینم،نمی دانم   چه احساسی در مورد آن خواهم داشت.»

در پاسخ به سوالی درباره اهمیت شخصی جشنواره فیلم کن، هیئت داوران درباره هیجان دیدن سینمای جهان در چنین رویداد بزرگی صحبت کردند. دینوگفت: زمانی که سینمای جهان را کشف کردم، در  زمانی بود که به ساخت فیلم و نه صرفا بازیگری علاقه مند شدم.»

 

اوستلند پاسخ داد:«ما مجبور نیستیم باهوش باشیم، فقط باید از  غریزه  اولیه خود پیروی کنیم وقتی می خواهیم چیزی بگوییم.»  او افزود که می‌خواهد مشوق گفتگوی باز   میان داوران  باشد و امیدوار است از روشنفکری بیش از حد دور بماند: «می‌خواهم همه را تشویق کنم که نباید به یک اجماع برسیم.» او همچنین قول داد که  داوران  دهانشان را کاملا بسته نگه دارند. بنابراین هیچ شایعه ای در مورد اینکه کدام پروژه ها پیشتاز جوایز هستند به وجود نمی‌آید.